موزاییک و انواع آن در جهان

برای شناخت بیشتر و بهتر موزاییک و انواع آن در جهان مقاله را تا انتها دنبال کنید. از نظر طراحی داخلی، سخت است استدلال کنیم که مصالح فریبنده تری نسبت به کاشی موزاییک برای خانه شما وجود دارد. چه به دنبال سبکی باشید که به جمع کردن اتاق کمک کند، یا می‌خواهید قسمتی از خانه خود را بالاتر از بقیه قرار دهید، نصب موزاییک می‌تواند به قرار دادن یک نمای زیبا و کفپوش مطمئن در طرح‌های دکوراسیون خانه شما کمک کند.

موزاییک چیست؟

موزاییک‌ها مدت‌هاست که به‌عنوان روشی خلاقانه برای کنار هم قرار دادن یک اثر هنری یا الگوی استادانه استفاده می‌شود. اصطلاح موزاییک در اصل به معنای طرحی است که از بسیاری از قطعات کوچکتر تشکیل شده است. آنها می‌توانند در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی باشند، که باعث می‌شود کاشی‌های موزاییک یکی از مواد در دسترس‌تر در بازار برای جلب توجه بیشتر به دیوار یا میز باشد.

موزاییک های معرق و یا پازلی سابقه ای طولانی دارند. در اصل، آنها را از قطعات کوچک و دست‌تراش شده سنگ، شیشه یا سرامیک در ملات مونتاژ می‌کردند تا یک الگو یا تصویر ایجاد کنند. موزاییک های شیشه ای برای اولین بار 3500 سال پیش در مصر ظاهر شدند، به یونان و هند سفر کردند، سپس به امپراتوری بیزانس و غرب رفتند. زیبایی درخشان آنها همچنین به دلیل تأثیر تزئینی آن در کلیسای سنت مارک در ونیز مورد توجه قرار گرفت.

انواع موزاییک

در این مقاله با انواع مختلفی از موزاییک ها که می توانید از بین آنها موزاییک مورد نظر خود را انتخاب کنید آشنا می شوید، می‌توانید هر طرحی را که وجود دارد انتخاب کنید و با استفاده از آن دکوراسیون مکان مورد نظر خود را طراحی کنید.

موزاییک سنگ طبیعی

موزاییک های سنگ طبیعی به عنوان سطح اصلی موزاییک، هزاران سال است که در فرهنگ های سراسر جهان برای تزئینات داخلی استفاده می شود. این نوع موزاییک، چه با افزودن سنگریزه های رنگارنگ در حمام یا یک سطح سنگ مرمر صیقلی بر روی دیوار اتاق نشیمن، احساس طبیعی بیشتری را در خانه شما ایجاد می کند. انتخاب یک طرح یا الگوی خاص با کاشی موزاییک سنگ طبیعی با همه گزینه های باورنکردنی موجود بسیار آسان است.

موزاییک فلزی

اگر به دنبال ظاهری صنعتی تر و پیچیده تر برای خانه خود هستید، باید کاشی موزاییک فلزی را در نظر بگیرید. برقی که از روی میز یا دیوار ساخته شده از این کاشی خواهید داشت، زیبا است، زیرا سطح بازتابنده نور طبیعی را در سراسر اتاق می‌تاباند. موزاییک‌های فلزی حس مدرن‌تری دارند و همچنین می‌توان آن‌ها را در الگوهای مختلفی مانند تخته شطرنجی یا لانه زنبوری خریداری کرد که طراحی جذابی را ایجاد می‌کند. موزاییک های فلزی نیز یکی از گزینه های سطح موزاییک کم تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می شوند، زیرا در برابر رطوبت و لکه مقاوم هستند که باعث می شود در مکان های پر ترافیک مانند آشپزخانه یا حمام به خوبی کار کنند.

موزاییک شیشه ای

موزاییک شیشه ای در حالی که پس از هزاران سال استفاده هنوز یکی از محبوب‌ترین سطوح تزئینی در جهان است، چیزهای زیادی در مورد یک ماده می‌گوید – حتی رومیان باستان از زیبایی این ماده استفاده می‌کردند! گزینه های زیادی برای انتخاب الگوی کاشی موزاییک شیشه ای وجود دارد و طیف رنگ ها و سبک ها همچنان این ماده را به انتخابی عالی برای سطح پشتی تبدیل می کند. مانند موزاییک های فلزی، موزاییک های شیشه ای به دلیل مقاومت در برابر لکه و رطوبت شناخته شده اند. و از آنجایی که این ماده بسیار بادوام است، می‌توانید مطمئن باشید که پس از نصب تا سال‌های آینده دوام خواهد داشت.

موزاییک سرامیکی و چینی

کاشی های موزاییک سرامیکی و چینی یکی از ملزومات هر خانه ای، فضای داخلی خانه شما را با شخصیت منحصر به فرد خود فراهم می کند. کاشی‌های موزاییک سرامیکی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و پرداخت‌ها، می‌توانند به دستیابی به هر ظاهری کمک کنند، چه یک سبک قدیمی‌تر یا یک سبک به روزتر و حرفه‌ای‌تر. از آنجایی که کاشی‌های موزاییک سرامیکی و چینی بسیار مقاوم در برابر آب هستند، معمولاً در بازسازی حمام استفاده می‌شوند و با درخشندگی خود فرهنگ بیشتری به اتاق می‌دهند. این کاشی ها به دلیل مقاومت ثابت شده در برابر رطوبت و لکه ها برای میز آشپزخانه نیز ایده آل هستند.

مزایای کاشی موزاییک

بزرگترین مزیت موزاییک معرق یا پازلی، امکانات طراحی آن است. شما می توانید بسیاری از الگوهای موزاییک از پیش تعیین شده را پیدا کنید، یا واقعا خلاق باشید و خودتان بسازید. یکی دیگر از مزایای بزرگ این است که کفپوش موزاییک بادوام و ضد آب است، به همین دلیل است که در حمام ها رایج است و همچنین اغلب در آشپزخانه ها، اتاق های خشکشویی، اتاق های حمام و آفتابگیر استفاده می شود.

معایب کاشی موزاییک

یکی از معایب عمده کاشی های معرق، مراحل نصب آن است. قرار دادن یکنواخت کاشی موزاییک و تمیز کردن خطوط دوغاب می تواند مشکل باشد. همیشه توصیه می شود که از متخصصان باتجربه کف سازی که در نصب کاشی های موزاییک تخصص دارند برای کارتان استفاده کنید.

همچنین باید مراقب راه رفتن روی سطح کاشی های موزائیک کف باشید که در صورت خیس شدن ممکن است لغزنده شوند. بنابراین، در اتاق‌هایی که رطوبت زیادی وجود دارد، ممکن است بخواهید کاشی‌های بافت‌دار را در نظر بگیرید تا سطح یا فرش‌های ناحیه‌ای مقاوم‌تر در برابر لغزش در فضاهای پرتردد داشته باشند.

بهترین ایده های موزاییک کاشی در اطراف خانه

کفپوش موزائیک کاشی می تواند یک اتاق را بسازد. این فرآیند می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد. اما ظاهر منحصر به فرد و احساس بافت کاشی موزاییک ارزشش را دارد. در اینجا چند مکان عالی برای قرار دادن اولین مجموعه کاشی موزاییک خود آورده شده است.

آشپزخانه مکان مناسبی برای بازی با رنگ و طرح است. می توانید از آن برای ترکیب رنگ ها در آشپزخانه خود یا برای روشن تر کردن آن استفاده کنید. بک اسپلش ها می توانند کل میز شما را احاطه کنند یا فقط دیوار پشت سینک را بپوشانند، بنابراین گزینه های زیادی در مورد میزان موزاییکی که می خواهید استفاده کنید دارید. حتی می توانید با مقدار کمتری شروع کنید، ببینید چقدر مورد علاقه شما است و بعداً ادامه دهید.

کفپوش موزاییکی چیست؟

به طور ساده، کفپوش موزاییکی هنر چیدمان قطعات مربعی درشت با برش سنگ مرمر، سنگ یا کریستال بر روی یک سطح چسبنده صاف برای ایجاد یک طرح بصری جذاب است. در صورت وجود می توانید از سیمان یا دوغاب برای پر کردن فضای بین تراشه ها استفاده کنید. این یک هنر باستانی است که ممکن است علاوه بر ایران در سراسر جهان، از شبه جزیره عربستان تا اروپا باستان، یافت شود و هزاران سال است که وجود داشته است.

terrazzo چیست؟

Terrazzo نوعی کفپوش است که از دوره رنسانس در ایتالیا وجود داشته است. در ابتدایی ترین شکل خود، این نوع کفپوش شامل ترکیب تکه های مرمر، کریستال یا سنگ واقعی با یک ماده اتصال دهنده است که اغلب سیمان است.

کفپوش موزاییکی در مقابل ترازو

ترازو نوعی کاشی است که ریشه در موزاییک دارد، اما برخلاف موزاییک، طرحی متمایز دارد. کفپوش موزاییکی تکنیکی است که در آن قطعات کوچک با الگوی خاصی چیده می شوند و سپس فضاهای باقی مانده پر می شوند. از طرف دیگر Terrazzo از رویکرد تصادفی تری برای ایجاد یک سطح مساوی استفاده می کند.

همچنین تنوع زیادی در آسان بودن لمس هر یک از دو سطح وجود دارد. از آنجایی که اجزا با دست قرار داده شده و متعاقباً در اطراف پر شده اند، موزاییک ها خشن و ناهموار به نظر می رسند. برای اطمینان از صاف و تمیز بودن سطح ترازو، صنعتگران ابتدا مواد را مخلوط می کنند.

چند نکته وجود دارد که باید هنگام مقایسه کفپوش terrazzo و موزاییک در نظر بگیرید

هزینه

قیمت کفپوش موزاییک تا حد زیادی به رنگ های مورد استفاده و طرح انتخابی بستگی دارد. هزینه ها در نتیجه شکل های پیچیده در مناطق بزرگتر افزایش می یابد. همانطور که گفته شد، اگر می خواهید از کفپوش موزاییک برای ایجاد یک نقطه مرکزی در کف خود استفاده کنید، باید بتوانید بدون تجاوز از بودجه این کار را انجام دهید.

انتخاب کاشی‌های ترازو برای مناطق بزرگ ممکن است یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌ها باشد، به‌ویژه اگر کاشی‌های ترزو را در مقیاس بزرگ انتخاب کنید. نصب Terrazzo ممکن است گران باشد زیرا به استفاده از ابزارها و تکنیک های تخصصی نیاز دارد. افزودن رنگ ها و تغییر لایه های اضافی، به عنوان مثال، از سنگ معمولی به مرمر، هر دو هزینه ها را افزایش می دهند.

تاب آوری

به دلیل استقامت کفپوش موزاییکی، از آزمون زمان جان سالم به در برده است. بسیاری از مکان‌های باستانی هنوز دارای کف‌های موزاییک هستند. کاشی های موزاییک با توجه به اینکه از نظر شیمیایی پایدار هستند و به سرعت پاک می شوند، برای استفاده در حمام و آشپزخانه ایده آل هستند. می توانید کفپوش موزاییکی خود را در مناطقی با استفاده کمتر در نظر بگیرید. این به این دلیل است که کثیفی ممکن است در طول زمان در خطوط دوغاب جاسازی شود.

کفپوش Terrazzo برای مناطق بزرگ با ترافیک زیاد بسیار ایده آل است زیرا تمیز کردن آن ساده است. علاوه بر این، ضد خش و همچنین بادوام است. از آنجایی که فضاهای بین کاشی ها باریک تر است، ممکن است آلودگی کمتری جمع شود. از طرف دیگر، Terrazzo ممکن است کاملاً لغزنده باشد، به خصوص زمانی که برای اولین بار آب بندی می شود.

زیبایی شناسی

از آنجایی که کفپوش موزاییک امکان ایجاد الگوهای منحصر به فرد را فراهم می کند، از جذابیت زیبایی شناختی بالایی برخوردار هستند. بسته به سبک دلخواه شما، گزینه های رنگ و متریال زیادی وجود دارد.

Terrazzo یک جایگزین مد روز است، اما انتخاب کاشی های از پیش ساخته ممکن است انتخاب رنگ را محدود کند. علاوه بر این، هیچ طرح از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد، اگر می‌خواهید کف‌پوش‌های برجسته بسازید، ممکن است برایتان جالب باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.