قیمت هر متر مربع موزاییک حیاطی ، ساده

قصد خرید موزاییک حیاطی مناسب را دارید اما نمی دانید که از میان انواع مدل های موجود در بازار کدام یک را از کدام فروشگاه خریداری نمایید؟ و نیز به دنبال کسب اطلاع در خصوص قیمت هر متر مربع موزاییک حیاطی و ساده هستید؟ پس پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید تا شما پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

تعریف موزاییک

موزاییک یک تکنیک هنری است که از قطعات ریز برای ایجاد یک تصویر یا شیء کامل استفاده می کند. موزاییک ها معمولاً با استفاده از کاشی های کوچک که از شیشه، سنگ یا مواد دیگر ساخته شده اند، مونتاژ می شوند. به طور معمول کاشی ها مربع هستند، اما می توانند گرد یا به صورت تصادفی نیز تولید شوند.

دو روش اصلی برای ایجاد موزاییک وجود دارد. روش اول به عنوان روش مستقیم شناخته می شود. با استفاده از این تکنیک، هنرمندان کاشی ها را مستقیماً روی سطح نهایی، چه روی دیوار، کف یا اشیاء دیگر قرار می دهند.

definition of mosaic

روش دوم به روش غیر مستقیم معروف است. این تکنیک خاص برای قطعات در مقیاس بزرگ با جزئیات بسیار پیچیده ایده آل است. در اینجا، هنرمندان کاشی ها را روی یک کاغذ پشتی قرار می دهند که بعد از اتمام موزاییک به سطح نهایی منتقل می شود. این تکنیک به هنرمند اجازه می دهد تا روی یک سطح صاف و افقی کار کند و سپس بخش های بزرگتر را به طور همزمان روی سطوح عمودی مانند دیوارها یا ستون ها قرار دهد.

انواع موزاییک حیاطی

موزائیک های حیاطی در چندین مدل به بازار عرضه می شوند که از جمله پرفروش ترین و پراستفاده ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزاییک سیمانی: این موزاییک ساده به عنوان رایج ترین موزاییک حیاطی شناخته می شود که به دلیل قیمت بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار طرفداران بسیاری دارد. علاوه بر این ها، این نوع مقاومت بالایی داشته، بسیار ماندگار است و فرایند نصب آن آسان می باشد. البته ناگفته نماند که وزن بسیار بالایی دارد.
  • موزائیک لاشه: لاشه از دیگر مدل های موجود به عنوان موزاییک حیاط، تراس، پارکینگ، پشت بام، روف گاردن و … است که طراحی جذابی داشته، به مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی و شیمیایی و نیز مقاومت در برابر ضربه و فشار شهرت دارد.
  • موزاییک پلیمری: موزائیک های پلیمری از جدیدترین مدل های موجود در بازار هستند که در چند سال اخیر کاربرد بسیار گسترده ای پیدا کرده اند. قابلیت هایی چون نصب آسان، استحکام زیاد، شستشوی آسان، وزن کم، مقاومت بسیار بالا، سطح متراکم، عدم جذب آب و تولید در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع از دلایل محبوبیت بالای این مدل هستند. البته گفتنی است که هر متر مربع موزاییک پلیمری در مقایسه با انواع موزاییک ساده کمی بیشتر است.
  • موزائیک واش بتن: اما به عنوان آخرین مورد باید بگوییم که اگر شما هم به دنبال یک مدل خوب برای پوشش کف حیاط منزل خود هستید، مجموعه خانه موزائیک با فروش موزاییک واش بتن می تواند به شما کمک کند. از جمله مزایای این مدل کاشی ها می توان به تولید در طرح های متنوع، زیبایی خیره کننده، استحکام بالا و نیز استفاده به عنوان دیوارپوش استفاده کرد.

قیمت موزاییک حیاطی تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

h1 3

عوامل متعددی بر هزینه یک پروژه موزاییک سفارشی تأثیر می گذارد. با توجه به این موضوع، در ادامه مروری کوتاه بر عوامل اثرگذار بر قیمت موزاییک خواهیم داشت.

جنس مواد اولیه

نوع مواد مورد استفاده برای ساخت موزاییک به طور قابل توجهی بر هزینه تأثیر می گذارد. شیشه، سرامیک و سنگ مواد رایجی هستند که قیمت هر کدام متفاوت است. به طور مثال می توان گفت که مواد موزاییک های شیشه ای معمولاً مقرون به صرفه تر از موزاییک های مرمر هستند. این به این دلیل است که شیشه به راحتی در دسترس است و کار با آن راحت تر است. موزاییک های مرمر طیف وسیع تری از بافت ها و پرداخت ها را ارائه می دهند، اما هزینه بالاتر آن ها نشان دهنده مواد و تکنیک های تخصصی تر است.

فرآیند ساخت

روش ساخت و فرایند برش مورد استفاده برای شکل دادن به کاشی های موزاییک نیز بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد. برش با دستگاه های مخصوص یک روش دقیق و کارآمد است، اما می تواند گران تر از برش دستی باشد.

انتخاب رنگ

ما طیف گسترده ای از رنگ ها را برای کاشی های موزاییکی خود ارائه می دهیم و انتخاب رنگ ها می تواند بر قیمت گذاری تأثیر بگذارد. رنگ های خاص یا ترکیب های سفارشی ممکن است هزینه های بیشتری را به همراه داشته باشد.

اندازه و مقیاس

اندازه و مقیاس پروژه موزاییک تعیین کننده اصلی هزینه است. موزاییک های بزرگ تر و پیچیده تر طبیعتاً به منابع و زمان بیشتری نیاز دارند که منجر به هزینه های بالاتر می شود.

what factors affect the price of courtyard mosaic

ویژگی های موزاییک

انواع موزائیک ها با کاربردها و ویژگی های خاصی تولید و عرضه می شوند. از این رو می توان گفت که ویژگی متفاوت سبب تفاوت قیمت آن ها می شود. به طور مثال کاشی هایی که ضد آب بوده، استحکام و تراکم بالایی دارند، با یک طرح منحصر به فرد طراحی می شوند و مواردی از این قبیل، عموما هزینه بالاتری نیز دارند.

کارخانه تولید کننده

کارخانه تولید کننده از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت موزاییک است چرا که ممکن است فرایند ساخت و مواد اولیه به کار گرفته شده توسط آن ها متفاوت باشد. از این رو اگر شما هم به دنبال یک مرکز معتبر هستید که بهترین و باکیفیت ترین مدل موزائیک را با هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه به شما ارائه دهد، کارخانه خانه موزاییک را فراموش نکنید.

سوالات متداول

چرا موزاییک ها گران هستند؟

موزاییک ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند و این چیزی است که ساخت آن ها را سخت تر می کند. گاهی اوقات ممکن است موزاییک از سنگ طبیعی گران ‌تر باشد، زیرا تولید آن دشوارتر بوده است. بنابراین هزینه آن تحت تاثیر  عوامل متعدد قرار دارد. شما می توانید با کمی جستجو در وب سایت های فروش مصالح ساختمانی، یک موزاییک مناسب با قیمت مقرون به صرفه را خریداری نمایید.

موزاییک حیاط چه ویژگی هایی دارد؟

یک موزاییک حیاط خوب و با کیفیت با چندین ویژگی شناخته می شود که از جمله مهم ترین آن ها عبارت هستند از مقاومت در برابر عوامل جوی، دما، عوامل شیمیایی، ضد آب، ضد لغزش، مقاوم در برابر سایش و رطوبت، استحکام بالا و …. شما برای تهیه چنین موزاییکی می توانید به وب سایت خانه موزائیک مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.