تفاوت موزاییک پلمیری و پرسی

ساختار موزاییک پلمیری به چه صورتی است؟

افراد مختلف در هنگام خرید کفپوش، دچار شک‌های بسیاری می‌شوند که موردی طبیعی است. یکی از این ابهام و شک‌ها، انتخاب بین موزاییک پلمیری و پرسی است. برای انتخاب بین این دو مورد، باید تفاوت آن‌ها را بشناسید و بدانید چه مزیت‌ و عیب‌هایی دارند.
به همین دلیل در این مطلب قصد داریم، مزایای موزاییک پلمیری و پرسی به همراه معایبشان را برای شما بیان کنیم تا بتوانید مقایسه بهتری بین آن‌ها انجام دهید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

ساختار موزاییک پلمیری به چه صورتی است؟

مواد اولیه استفاده‌شده در ساختار موزاییک پلمیری ، مانند مواردی است که برای تولید موزاییک گرانیتی درجه یک استفاده می‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در پلمیر استفاده‌شده در انواع مختلف موزاییک پلمیری است که باعث به وجود آمدن یکسری از خواص می‌شود.
وجود پلمیر در این ساختار باعث می‌شود تا چسبندگی خوبی بین مولکول‌های این نوع از کفپوش نسبت به موزاییک دیواری یا دیگر انواع به وجود بیایید. به این صورت میزان تراکم نیز افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.
در هنگام تولید موزاییک پلمیری، شما می‌توانید، انواع رنگدانه‌ها را به کار ببرید. به این صورت این نوع کفپوش تنوع طرح و رنگ بسیار بالاتری نسبت به موزاییک برای کف باغ و انواع دیگر دارد.

موزاییک پرسی چه ساختاری دارد؟

برای تولید این نوع از کفپوش، مواد اولیه‌ای مشابه موزاییک طرح لاشه به کار می‌رود و ساختار موزاییک پرسی با دیگر انواع تفاوت چندانی ندارد. اما روش تولید آن با دیگر محصولات فرق می‌کند که باید به آن توجه داشته باشید.
برای آماده‌کردن این نوع موزاییک فشار 160 باری به کار می‌رود که باعث می‌شود تا میزان مقاومت آن در برابر فشارهای متفاوت بسیار زیاد باشد و به راحتی در مقابل آن‌ها آسیب نبیند. در ادامه به بررسی مزیت‌ها و معایب این دو نوع کفپوش می‌پردازیم تا بتوانید آن‌ها را راحت‌تر بشناسید و انتخاب مناسب‌تری به انجام برسانید.

مزایای موزاییک پلمیری چیست؟

موزاییک پلیمری دایره ای قرمز

توجه به مزیت‌های این نوع کفپوش در هنگام تهیه‌اش، امری طبیعی است. به همین دلیل در ادامه مزایای آن را بیان می‌کنیم تا بتوانید بین خرید موزاییک پلمیری یا پرسی، راحت‌تر انتخاب کنید.

در هنگام نصب نیاز به برشکاری ندارد

ابعاد موزاییک پلمیری به صورتی آماده شده است که در هنگام استفاده از آن، نیاز به برشکاری نخواهد داشت. بنابراین گزینه‌های مناسب برای استفاده در محیط‌های بزرگ به شمار می‌آیند.

قابلیت خودپاک‌شوندگی دارد

تمیزکردن کثیفی‌ها از روی موزاییک حیاط یا پارکینگ، دغدغه همیشگی برای افراد مختلف است و به آن در هنگام خرید موزاییک کف حیاط یا پارکینگ، توجه زیادی می‌کنند. کفپوش پلمیری با قابلیت خود پاک‌شوندگی، گزینه مناسبی برای استفاده در این جهت به شمار می‌آید.

دارای وزن پایینی است

وزن موزاییک پلمیری به خاطر تک لایه‌بودنش، بسیار کم است. این موضوع باعث می‌شود تا حمل و نقلش راحت‌تر باشد و در موقع جابه‌جاییش با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید قیمت پایینی دارد

به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت این نوع کفپوش، قیمت موزاییک پلمیری بسیار پایین است. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید در هزینه‌های ساخت خودتان صرفه‌جویی قابل‌توجهی به انجام برسانید.

معایب موزاییک پلمیری شامل چه مواردی است؟

مزایا و معایب موزاییک پلیمری

در کنار این مزیت‌ها، این موزاییک عیب‌هایی نیز دارد که برای مقایسه درست باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید. به همین دلیل در ادامه معایب موزاییک پلمیری را برای شما بیان می‌کنیم تا به آگاهی کامل در این زمینه برسید.

ظاهر مصنوعی دارد

موزاییک پلمیر مانند بسیاری از کف‌پوش با استفاده از دستگاه‌ها ساخته می‌شود و در آن از عناصر مصنوعی به وفور استفاده می‌گردد. این موضوع یکی از عیب‌های آن به شمار می‌رود، زیرا باعث مصنوعی‌شدن ظاهرش می‌شود.

ضخامت موزاییک پلمیری پایین است

ضخامت موزاییک پلمیری کم است که سبب می‌شود تا در هنگام مقایسه مشخصات فیزیکی و مکانیکی مربوط به مقاومت در برابر عوامل آسیب‌زننده، نسبت به نوع پرسی، ضعیف‌تر باشد. این موضوع نیز دومین نقطه ضعف این نوع موزاییک به شمار می‌آید.

مزایای موزاییک پرسی چیست؟

در این قسمت، قصد داریم، مزایای موزاییک پرسی را برای شما بیان کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید از این موارد در هنگام مقایسه خودتان استفاده کنید.

مقاومت خمشی و سایشی بالا

مقاومت خمشی و سایشی موزاییک پرسی بسیار بالا است، زیرا تحت فشار زیاد ساخته شده است و دو لایه ضخیم دارد. این موضوع کمک می‌کند تا در برابر فشارهای مختلف بتواند دوام بالایی داشته باشد و از این نظر خیالتان را به طور کامل راحت کند.

تنوع مدل و رنگ بالا

انواع موزاییک های پرسی ارزان

یکی دیگر از نقاط قوت، موزاییک پرسی، تنوع طرح و رنگ بسیار بالای آن است. این مزیت کمک می‌کند تا در هنگام خرید دست شما باز باشد و بتوانید راحت‌تر انتخاب خودتان را به انجام برسانید.

ضخامت بالایی دارد

برخورداری از ضخامت بالا، نیز یکی از دیگر از مزیت‌های این نوع کفپوش به شمار می‌آید که باید به آن توجه ویژه داشته باشید و از آن ساده نگذرید.

معایب موزاییک پرسی شامل چه مواردی است؟

پس از بیان مزیت‌های این نوع کفپوش، نوبت آن است که به سراغ معایبش نیز برویم. به همین دلیل در ادامه معایب موزاییک پرسی را نیز به طور مختصر برای شما بیان می‌کنیم.

قابلیت استفاده در محیط‌های خشک و سرد را ندارد

از موزاییک پرسی نمی‌توانید در محیط‌های سرد و خشک استفاده کنید که باعث می‌شود تا شما با محدودیت روبه‌رو شوید. این موضوع یکی از نقاط ضعف اصلی این نوع کفپوش است.

ضخامت و وزن بالایی دارد

ضخامت بالای موزاییک پرسی باعث می‌شود تا حمل و نقلش، بسیار سخت شود و نتوانید تعداد زیادی از آن را به آسانی جابه‌جا کنید.

مقایسه موزاییک پلمیری و پرسی

در این مطلب مزیت‌ها و معایب این نوع موزاییک را به طور کامل برای شما بیان کردیم تا بتوانید، مقایسه موزاییک پلیمیری و پرسی را به درستی انجام دهید و در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشید. شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف موزاییک پرسی و پلمیری، به سایت خانه موزاییک مراجعه کنید، زیرا تنوع بالایی دارد و از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول موردنظرتان را با بهترین هزینه تهیه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.