موزاییک واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است شما هم در بسیاری از جاها، موزائیک های واش بتن را دیده باشید اما آشنایی زیادی با ویژگی موزاییک واش بتن را نداشته باشید. این روزها که طراحی منحصر به فرد فضا و استفاده از مصالح جدید بسیار مورد توجه است، موزاییک های واش بتن به خوبی توانسته اند نظر مثبت بسیاری را به سمت خود جلب کنند.

از این رو ما در این مقاله از مجموعه خانه موزاییک قصد داریم تا شما را با انواع موزاییک واش بتن مرغوب آشنا کرده، مروری بر ویژگی های آن ها داشته و به سوال موزاییک پلیمری یا واش بتن ؟ کدوم بهتره ؟! پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی موزاییک واش بتن, ویژگی موزاییک واش بتن مرغوب

موزاییک واش بتن مرغوب چیست؟

موزاییک واش بتن مرغوب که در فارسی تحت عنوان موزاییک شسته شده نیز از آن یاد می کنند، زیر مجموعه بتن اکسپوز است. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و نمای زیبای این نوع در دسته محبوبیت ترین موزاییک ها قرار دارد.

این نوع کفپوش از ترکیب سیمان، سنگدانه های معدنی با رنگ طبیعی، چسب بتن و سایر افزودنی ها و روان کننده ها ساخته می شود. وجود سنگ دانه های رنگی زیبا با الگوهای خاص، نمایی خیره کننده به این کفپوش ها می بخشد که می تواند نظر هر شخص با هر سلیقه ای را به خود جلب کند.

موزاییک های واش بتن در ابعاد مختلف از جمله 30*30، 40*40، 50*50 و 30*60 تولید می شوند. همچنین ضخامت آن ها بین 4 تا 5.4 سانتی متر متغیر است. همینطور از جمله کاربرد و ویژگی موزاییک واش بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حیاط
  • پیاده روها
  • پارک ها و فضای سبزها
  • کفپوش استخرها
  • پارکینگ ها
  • روف گاردن
  • کف سازی اماکن عمومی
  • نمای ساختمان
  • دیوارها

انواع موزاییک های واش بتن

موزاییک های واش بتن در دو نوع مختلف تولید و عرضه می شوند. فرایند ساخت هر یک از این مدل ها متفاوت بوده و ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی انواع موزاییک واش بتن (افزودنی دار و بدون افزودنی) پرداخته شده است:

ویژگی انواع موزاییک واش بتن

موزاییک واش بتن پرسی

این نوع موزاییک در دو لایه ساخته می شود که لایه بالایی متشکل از سنگ و لایه زیرین از سیمان ساخته شده است. قرار گیری این دو لایه در کنار هم سبب می شود تا موزاییک های این مدل ضخامتی بین 3 تا 4 سانتی متر داشته باشند.

در فرایند تولید موزاییک واش بتن پرسی می بینیم که سنگ ها به طور غیر یکنواخت در تمامی سطح موزاییک پخش می شوند که این باعث می شود تا در مقابل دیگر نوع موجود زیبایی کمتری داشته باشد. علاوه بر این لازم به ذکر است که موزاییک های این مدل، تحمل فشار و وزن سنگین را نداشته و پس از گذشت مدتی کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. از این رو می توان گفت که از آن ها بیشتر در مناطق کم تردد و ساختمان های ارزان قیمت استفاده می شود.

کاربرد موزاییک واش بتن ویبره ای

برخلاف موزاییک های واش بتن پرسی، واش بتن های ویبره ای از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند و در لیست بهترین موزاییک ها جهت کف سازی پارکینگ قرار می گیرند البته اگر در ساخت آن ها از مواد اولیه با کیفیت استفاده شود.

برای ساخت این نوع موزاییک، مواد اولیه شامل سنگ دانه ها، سیمان، چسب بتن و روان کننده ها را به صورت همزمان با هم ترکیب کرده و در قالب موزاییک سازی می ریزند. سپس قالب ها روی میز ویبره قرار می گیرند تا مواد اولیه به طور یکنواخت در سطح محصول توزیع شده و مقاومت یکسانی در سراسر موزاییک ایجاد شود. حال وقت آن است تا محصول تولیدی به اتاق بخار منتقل شود.

بعد از خروج از اتاق بخار، محصول را با استفاده از ابزار مخصوص چون فرچه های فلزی صیقل می دهند و مواد اضافی روی آن را حذف می کنند. به این ترتیب فرایند ساخت موزاییک واش بتن ویبره ای پایان می یابد و می توان از آن ها در هر محیطی حتی مکان تردد خودروهای سنگین استفاده کرد.

کاربرد موزاییک واش بتن, ویژگی های موزاییک واش بتن تولیدی خانه موزاییک

ویژگی موزاییک واش بتن مرغوب

موزاییک واش بتن دارای نقاط قوت متعددی است که استفاده از آن ها را گسترده کرده است. وجود این ویژگی هاست که بسیاری از طراحان داخلی را به سمت خرید این نوع موزاییک سوق می دهد. از جمله مزایای ویژه موزاییک واش بتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شستشوی سریع و آسان
  • نصب راحت و سریع
  • دارای مقاومت بالا در برابر سرما و گرما
  • تولید در رنگ ها و طرح های متنوع
  • دارای استحکام مکانیکی
  • مقاوم در برابر عوامل جوی
  • مستحکم در مقابل بار و فشار سنگین
  • زیبایی چشم نواز
  • مقاوم در برابر لغزش و لکه

شایان ذکر است که با وجود مزایای متعدد و محبوبیت گسترده موزاییک های واش بتن، اما آن ها بدون ایراد هم ساخته نمی شوند. از این رو از مهم ترین معایب موزاییک واش بتن می توان به ذکر موارد زیر پرداخت:

  • ساخت موزاییک های واش بتن نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد.
  • در صورت وجود درز و یا نصب موزاییک واش بتن به صورت اشتباه، ممکن است در لابه لای آن ها گیاه رشد کند.
  • به دلیل ظرافت بالا، حساس بوده و نیازمند مراقبت است.
  • به دلیل محدودیت استفاده، نمی توان موزاییک های واش بتن را در همه جا به کار برد.
  • تولید و نصب آن ها نیازمند دقت بالایی است.

قیمت های ویژه موزاییک واش بتن

همانند قیمت موزاییک نانو، قیمت موزاییک واش بتن هم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از این رو ممکن است بسته به موارد مختلفی، هزینه متفاوتی هم پرداخت کنید. نوع موزاییک، کیفیت ساخت، میزان مواد اولیه، ابعاد موزاییک واش بتن، نوع سنگ های به کار برده شده در آن، میزان مقاومت موزاییک و …. همه و همه از جمله این عوامل هستند.

قیمت های ویژه موزاییک های واش بتن

البته گفتنی است که مجموعه خانه موزاییک با ارائه بهترین، مرغوب ترین و مناسب ترین قیمت موزاییک واش بتن، موزاییک های پرسی، موزاییک پلیمری، انواع موزاییک حیاط جدید و غیره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

سخن پایانی

همانگونه که مطالعه کردید، ما در این محتوا سعی کردیم مروری بر ویژگی ها، روش ساخت و مزایا و معایب موزاییک های واش بتن داشته باشیم. بنابراین اکنون این شما هستید که تصمیم می گیرید آیا این نوع موزاییک می تواند برای مکان مورد نظر شما مناسب باشد یا خیر.

البته به خاطر داشته باشید که اگر برای مکان های پرتردد به دنبال موزاییک مناسب هستید و انتخابتان موزاییک های واش بتن است، با کیفیت ترین نوع آن را انتخاب کنید چرا که مدل های بی کیفیت خیلی زود از بین رفته و چهره ای ناخوشایند به فضا می دهند.

برای تشخیص موزاییک واش بتن با کیفیت می توانید با استفاده از یک چکش به مرکز آن ضربه بزنید. اگر موزاییک از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، به سادگی ترک خورده و سنگ دانه های داخل آن جدا می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.