بهترین موزاییک برای حیاط + راهنمای خرید

موزاییک یک مصالح ساختمانی بسیار قدیمی است که به مدت 5000 سال در کف، سقف، پشت بام و بهترین موزاییک برای حیاط استفاده می شود. اما اکنون شاهد تنوع بسیار بالایی در دنیای کاشی و موزائیک ها هستیم. موزاییک های طرح قدیمی، موزائیک های برگرفته شده از سنگ های طبیعی، موزاییک های مدرن و …، همه و همه از انواع پرطرفدار این کفپوش ها هستند.

تولید در رنگ ها و الگوهای مختلف و با طیف گسترده سبب می شود تا آن ها برای هر سلیقه ای مناسب بوده و در مکان های مختلفی از جمله محیط های تجاری و مسکونی کاربرد داشته باشند. موزاییک ها تضمینی برای افزودن ظرافت و زیبایی به هر فضایی هستند.

اما در میان تمام کاربردهای این کفپوش ها، یکی از محبوب ترین و مهم ترین کاربرد آن ها، استفاده در حیاط است. از این رو ما در این محتوا قصد داریم شما را با بهترین موزاییک برای حیاط آشنا کنیم. پس اگر شما هم در میان انبوه تنوع این کفپوش ها مردد مانده اید، تا انتها با ما همراه باشید.

5 ویژگی بهترین موزاییک برای حیاط, ویژگی بهترین موزاییک برای حیاط

5 ویژگی بهترین موزاییک برای حیاط

حیاط، یک فضای باز، عالی و کاربردی است که اهمیت بسیاری داشته و باید به بهترین شکل پوشش داده شود. کاشی کاری و موزائیک کاری زیبا جلوه حیاط را به شدت تغییر می دهد و به ارزش خانه می افزاید. بنابراین نمی توان ساده از کنار آن گذشت.

علاوه بر زیبایی، موزاییک هایی که برای پوشش این فضا به کار می گیرید باید دارای ویژگی های مشخصی باشند از این رو ما در ادامه مروری بر اصلی ترین این ویژگی ها خواهیم داشت. پس حتما پیش از اقدام به خرید اینترنتی موزاییک، موارد زیر را مطالعه فرمایید.

  1. دوام بالا: موزاییک های حیاط باید بتوانند تا سال ها در برابر عوامل مختلف دوام داشته باشند بنابراین برای خرید بهترین موزاییک برای حیاط ضروری است مدلی را انتخاب کنید که از دوام کافی برخوردار باشد. این می تواند تا مدت های طولانی شما را از خرید کفپوش جدید بی نیاز سازد. در غیر اینصورت نه تنها پس از مدتی به خرید موزائیک جدید احتیاج پیدا خواهید کرد بلکه هزینه های شما نیز دو چندان خواهد شد.
  2. مقاومت کافی: موزائیک های حیاط باید پیش از هر چیز دارای مقاومت بالایی باشند. آن ها همواره در معرض عوامل مختلفی از جمله گرما و سرما، برف، باران، تگرگ، رطوبت، سایر عوامل طبیعی، مواد شیمیایی و … قرار دارند بنابراین ضروری است که بتوانند در مقابل این موارد از خود مقاومت بالایی نشان دهند. علاوه بر این، آن ها باید توان تحمل فشار بالا را نیز داشته باشند. در این صورت در اثر رفت و آمد خودرو آسیب نخواهند دید. مقاومت در برابر سایش دیگر ویژگی ضروری برای آن ها است.
  3. مقاوم در برابر لغزش: همانطور که پیش تر هم اشاره کردیم، حیاط در معرض برف و باران قرار دارد. بنابراین بهترین موزاییک برای حیاط باید علاوه بر مقاومت در برابر این عوامل، ضد لغزش نیز باشد. چرا که در غیر این صورت در فصول سرد سال ممکن است یخ زدگی آب به آن ها آسیب رسانده و یا تردد برای افراد و خودروها را سخت کند. برای جلوگیری از این مشکل، خرید موزاییک شیادار می تواند یک گزینه مناسب باشد. با توجه به این، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت موزاییک حیاطی جدید می توانید به وب سایت خانه موزاییک مراجعه فرمایید.
  4. انبساط و انقباض کم: کاشی های به کار گرفته شده در حیاط مقاومت بالایی در برابر انبساط و انقباض دارند. این ویژگی به آن ها اجازه می دهد تا نوسانات شدید دمایی را تحمل کرده و ثبات ابعادی را در محیط های گرم و سرد حفظ کنند. از این رو آن ها برای استفاده در فضای باز ایده آل هستند.
  5. مقاوم در برابر لکه: یکی دیگر از ویژگی های ضروری برای موزائیک حیاط، مقاومت در برابر لکه است. نکته ای که شاید بسیاری به آن توجه نکنند. گلدان ها یک عامل زیبایی و شادابی فوق العاده هستند که عده بسیاری تمایل دارند حیاط منزل خود را با آن ها زینت دهند. اما این در کنار زیبایی خیره کننده ای که دارد، می تواند سبب بروز لکه های قرمز رنگی بر روی موزاییک های حیاط شود. بنابراین حتما پیش از خرید توجه داشته باشید که موزائیک های انتخابی در برابر این مورد هم مقاوم باشند.

بهترین موزاییک برای حیاط و انواع آن

حال که دانستیم بهترین موزاییک برای حیاط چه ویژگی هایی دارد، اکنون قصد داریم به بررسی انواع موزائیک ها برای حیاط بپردازیم. پس همچنان با ما همراه باشید.

موزاییک های سنگی

این نوع موزاییک ها از سنگ های طبیعی چون سنگ مرمر، سنگ آهک، گرانیت و مواردی از این قبیل ساخته می شوند. از این رو می توان گفت که طول عمر بالایی داشته و در برابر عوامل مختلف مقاومت خوبی دارند. رنگ های متنوع و طرح های زیبای این موزاییک ها سبب می شود تا برای هر محیطی از جمله حیاط های کوچک مناسب باشند.

موزاییک سنگی بهترین موزاییک برای حیاط, انواع بهترین موزاییک برای حیاط

موزاییک های سیمانی

موزائیک های سیمانی اغلب سطحی صاف و بدون سنگ دانه دارند از این رو بیشتر برای پوشش کف پارکینگ و محیط های سر بسته مناسب هستند. اما بسته به سلیقه، عده ای این کفپوش ها را برای حیاط استفاده می کنند.

موزاییک های شیاردار

موزاییک های شیاردار دیگر نوعی هستند که برای حیاط استفاده می شوند. آن ها دارای طرح ها و خطوط هندسی هستند که باعث می شود لیز و لغزنده نباشند. البته قیمت موزائیک های شیاردار متفاوت از قیمت موزاییک ساده است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به وب سایت مجموعه خانه موزاییک مراجعه نمایید.

موزاییک های گرانیتی

کفپوش های گرانیتی یکی از پر طرفدارترین و زیباترین موزائیک های موجود در بازار هستند. در ساخت آن ها از دانه های ریز و درشت شن استفاده می شود که نمای آن ها را بهبود می بخشد. همچنین موزائیک های گرانیتی دو لایه دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی هستند که آن ها را برای استفاده به عنوان کفپوش حیاط بسیار مناسب می کند.

موزائیک های پلی پروپیلنی

اگر مساحت حیاط منزل شما هم بزرگ است، پس پیشنهاد می کنیم به سراغ خرید موزاییک های پلی پروپیلنی بروید. آن ها غالبا در اندازه های بزرگ تولید می شوند و به دلیل وزن کم و نصب آسان، بسیار محبوب هستند. علاوه بر این، این موزائیک ها طول عمر بالایی داشته و یکی از مقاوم ترین کفپوش ها در مقابل عوامل طبیعی و به خصوص سرما و گرمای شدید هستند. از این رو در فهرست بهترین موزاییک برای حیاط و سایر فضاهای باز قرار می گیرند. علاوه بر این، درصد جذب آب بسیار ناچیز دیگر عامل محبوبیت آن ها است.

موزاییک لاشه ای بهترین موزاییک برای حیاط, انواع بهترین موزاییک ها برای حیاط

موزاییک های لاشه

این نوع موزائیک ها با استفاده از تکه سنگ ها و قلوه سنگ ها ساخته می شوند. از این رو ظاهری منحصر به فرد داشته که باعث می شود برای محیط های باز و حیاط ها بسیار مناسب باشند. در کنار این نکته، مقاومت بسیار بالا دیگر عاملی است که سبب استفاده گسترده از آن ها می شود.

سخن پایانی

انواع موزائیک ها در طیف گسترده ای از الگوها و رنگ ها از روشن گرفته تا تیره تولید شده و در دسترس هستند. از این رو می توانند در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. اما همانطور که مطالعه کردید، هدف ما در این محتوا، بهترین موزاییک برای حیاط بود چرا که به دلیل موقعیت خاص و ویژگی های آب و هوایی مناطق مختلف، کفپوش های به کار گرفته شده در این محیط باید دارای ویژگی های مشخصی باشند.

از این رو امیدواریم توانسته باشیم با این محتوا، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. در آخر برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت موزاییک صاف، موزائیک های شیاردار و یا سایر مدل های دلخواه، تنها کافیست به وب سایت مجموعه ما مراجعه نمایید. در آنجا می توانید لیستی از انواع موزاییک ها را مشاهده کنید.

سوالات متداول

  1. موزاییک های حیاط در چه اندازه ای تولید می شوند؟

موزائیک ها بسته به مدل و کاربرد در ابعاد مختلفی ساخته می شوند. اما از جمله رایج ترین آن ها برای استفاده در حیاط می توان به اندازه های 30 در 30، 60 در 60 و 60 در 120 اشاره کرد.

  1. بهترین اندازه برای موزائیک حیاط چقدر است؟

موزائیک ها در سایزهای متنوعی تولید می شوند که انتخاب نهایی بر عهده شماست. اما اگر مساحت حیاط شما بزرگ است، پیشنهاد می کنیم موزاییک های سایز بزرگ انتخاب کنید. همینطور اگر حیاط و یا تراس شما مساحت کمی دارد، استفاده از کاشی های کوچک می تواند زیبایی فضای شما را دو چندان کند.

  1. بهترین موزاییک حیاط را از کجا بخریم؟

مجموعه خانه موزائیک با ارائه انواع موزاییک های مرغوب و با کیفیت در انواع مدل ها، رنگ ها، طرح ها و به منظور استفاده در محیط های مختلف، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.