بهترین موزاییک برای پشت بام

امروزه با وجود بسیاری از محصولات سقفی موجود در صنعت ساخت و ساز، تعیین بهترین کفپوش سبک برای پشت بام کمی دشوار است. درک این مفهوم مهم است زیرا سقف های کاشی با سایر مصالح سقفی مانند کفپوش های فلزی و چوبی که بخشی از خانواده کاشی محسوب نمی شوند بسیار متفاوت است.

سقف های کاشی قرن هاست که وجود داشته اند. مانند هر محصول سقفی، آن ها برای ایجاد مانعی بین داخل سازه و عناصر خشن بیرونی ایجاد شده اند. کاشی های سقف از مواد محلی، طبیعی و قابل بازیافت مانند سفال، تخته سنگ و بتن ساخته می شوند. هر سه این مواد سقف دوام مادام العمر و ضد حریق را ارائه می دهند. اما بهترین موزاییک برای پشت بام چیست؟ آیا یک موزاییک ساده می تواند برای پوشش پشت بام مناسب باشد؟ ویژگی های موزاییک پشت بام چیست؟ اگر شما عزیزان هم به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستید پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

مناسب ترین موزاییک برای پشت بام

7 مزیت بهترین موزاییک برای پشت بام
همانطور که شما هم می دانید موزاییک ها در انواع بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می شوند از این رو می توان گفت که هر یک ویژگی ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. اما از میان تمامی مدل های موجود در بازار برخی از آن ها به عنوان موزاییک سبک برای پشت بام شناخته می شوند که به شرح زیر هستند:

  • موزاییک پلیمری
  • موزائیک گرانیتی
  • موزاییک واش بتن
  • موزائیک پرسی
  • موزاییک ویبره ای
  • موزاییک شیاردار

7 مزیت بهترین موزاییک برای پشت بام

همانند تمامی مدل موزاییک های موجود در بازار نظیر موزاییک مناسب برای پارکینگ و یا موزاییک فرش ، موزاییک های مناسب پشت بام هم به دلیل بهره مندی از چندین مشخصه کاربردی و مختص به خود توانسته اند استفاده گسترده ای داشته باشند. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا خواهیم شد پس همچنان با ما همراه باشید.

1.    اقتصادی

هزینه موزائیک پشت بام نسبت به بسیاری از کاشی های سقفی دیگر کمتر است و هزینه حمل و نقل و نصب آن به دلیل وزن سبک و نصب آسان بسیار کاهش می یابد.

2.    وزن سبک و نصب آسان

موزائیک پشت بام در مقایسه با سایر مصالح سقف وزن بسیار کمتری دارد، بنابراین نیاز به تحمل بار سقف را کاهش می دهد. علاوه بر این، مراحل نصب آن آسان است، نیازی به لوازم جانبی خاصی نیست و به راحتی برش داده می شود.

3.    کاهش صدا و عایق حرارتی

موزائیک های مخصوص برای پشت بام می توانند صدا را هنگام باران یا تگرگ کاهش دهند، همچنین می توانند هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه UV از خود مقاومت نشان دهند.

مناسب ترین موزاییک برای پشت بام

4.    تطبیق پذیری در طرح و رنگ

شاید خیلی به این موضوع توجه نکرده باشید اما یک مناسب برای پشت بام باید با طرح و رنگ ساختمان شما همخوانی داشته باشد. از آنجا که موزاییک ها در طرح ها و رنگ های بسیاری تولید می شوند، احتمالا شما هم برای انتخاب بهترین گزینه مشکلی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که طراحی زیبا به شما برای تبدیل پشت بام به حیاط کمک می کند.

5.    حفاظت در برابر بادهای شدید

اگر در مناطق بادخیز زندگی می کنید، نیاز نیست نگران پوشش پشت بام باشید چرا که این موزاییک سبک یک گزینه عالی برای فضای پشت بام به حساب می آید.

6.    مقاومت در برابر آب و هوا

موزائیک های پشت بام به طور دائم در معرض هوای آزاد قرار دارند. از این رو لازم است تا بتوانند در برابر عوامل طبیعی نظیر باد، باران، برف، تگرگ و … مقاومت داشته باشند. همچنین عدم یخ زدگی دیگر ویژگی ضروری برای آن هاست. یک موزاییک ساده پشت بام دارای این مشخصه ها می باشد.

7.    طول عمر بالا

در آخر باید گفت که پوشش کف پشت بام چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را تعویض کرد. بنابراین لازم است به سراغ خرید موزاییک خوب و بادوام بروید. موزاییک های تولیدی در کارخانه خانه موزاییک از این ویژگی بهره مند می باشند.

نکات مهم برای اجرای موزاییک پشت بام

نصب و اجرای موزاییک های پشت بام به عنوان آخرین مرحله از فرایند ساخت خانه به حساب می آیند که نکته بسیار مهم در خصوص آن این است که کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید که کار آموزش موزاییک کاری پشت بام را به درستی فرا گرفته باشد.

به خاطر داشته باشید که اگر کاشی کاری پشت بام به درستی صورت نگیرد می تواند طبقات زیرین را تحت تاثیر قرار داده و به آن ها آسیب برساند. شیب بندی صحیح و درست و نیز ایجاد ماهیچه در زوایای دیوار به کف از اصول مهم برای انجام این کار هستند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید ما در این محتوا سعی کردیم مروری بر ویژگی ها و مزایای بهترین موزاییک برای پشت بام داشته و شما را با انواع پرکاربرد این کفپوش ها آشنا کنیم. بنابراین اکنون تصمیم با شماست که برای پوشش کف پشت بام منزل خود به سراغ کدام یک از موارد گفته شده می روید.

هدف شما خرید هر مدل کفپوش که باشد از موزاییک پشت بام و حیاط گرفته تا موزاییک باغچه، مجموعه خانه موزائیک آماده است تا بهترین و باکیفیت ترین جنس را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه دهد. پس پیشنهاد می کنیم شما هم نگاهی به وب سایت این مجموعه بیندازید.

سوالات متداول

موزاییک پشت بام باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

یک موزاییک مناسب برای پشت بام اول از همه باید وزن سبکی داشته باشد. علاوه بر این، مقاومت در برابر عوامل طبیعی و دما، عدم جذب آب، توان تحمل گرما و سرمای شدید، استحکام بالا، سطح متراکم و مواردی از این قبیل از مهم ترین ویژگی های این کاشی ها هستند.

قیمت موزاییک پشت بام چقدر است؟

قیمت موزاییک ها تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد از این رو نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن ها عنوان کرد. از طرفی نوسانات موجود در بازار سبب شده است تا قیمت موزائیک ها متغیر شود. اما به طور کلی باید بدانید که موزائیک های حیاط، پشت بام، تراس و روف گاردن در دسته کفپوش های اقتصادی قرار دارند. بنابراین نیاز نیست نگران هزینه آن ها باشید. به خصوص اگر انتخاب شما فروشگاه اینترنتی خانه موزاییک باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.