کاربرد بهترین موزاییک دور باغچه در ویلا، باغچه و حیاط + عکس

کاربرد موزاییک دور باغچه در ویلا چیست ؟

موزاییک ها یکی از اساسی ترین مصالح برای ساخت و یا بازسازی فضاهای مختلف هستند از این رو کاربرد بسیار گسترده ای داشته و خرید آن ها برای هر ساختمانی ضروری است. اما یکی دیگر از کاربردهای این نوع کاشی ها ، استفاده به عنوان موزائیک دور باغچه است. شاید تاکنون گمان می کرده اید که موزاییک ، تنها برای کفپوش حیاط استفاده می شود اما نصب آن در فضاهای اطراف باغچه ، مزایای زیادی به دنبال دارد که نباید از آن غافل شد.

علاوه بر این، جدول های دور باغچه در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند که بسته به فضا و سلیقه شما می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین اگر پیش از هر چیز می خواهید بدانید و زیباترین و پرطرفدارترین مدل های آن کدامند، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی موزاییک های دور باغچه

موزاییک دور باغچه

همانطور که می دانید و پیشتر هم به آن اشاره کردیم، موزائیک های دور باغچه در مدل های متنوعی تولید می شوند که همین امر سبب تفاوت قیمت جدول دور باغچه یا موزائیک دور باغچه در انواع مدل ها و طرح ها می شود. بنابر این نکته، می توان گفت هر یک ویژگی های منحصر به فردی داشته و کاربرد متفاوتی هم دارند. پس با توجه به این موضوع، در این قسمت قصد داریم به بررسی ویژگی های موزاییک های دور باغچه بپردازیم. چرا که با دلیل استفاده از آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

مقاومت در برابر شرایط جوی

این موزاییک ها در فضای باز قرار داشته و به طور دائم در معرض عوامل جوی هستند. باد، باران، برف، تگرگ، نور خورشید و … از جمله این عوامل هستند که در دراز مدت می توانند بر مقاومت و دوام موزاییک ها تاثیر بگذارند. بنابراین کاشی هایی که برای این منظور تولید می شوند، لازم است تا در برابر عوامل مذکور، مقاومت بالایی داشته باشند در غیر اینصورت به سرعت فرسوده شده و آسیب می بینند.

ضد آب

موزائیک های دور باغچه، نه تنها در معرض برف و باران قرار دارند، بلکه به دلیل آبیاری باغچه ها ممکن است مرتبا خیس شوند. از این رو ضروری است که ضد آب باشند.

مقاوم در برابر دما

علاوه بر موارد فوق، موزاییکی که برای فضای دور باغچه انتخاب می کنید، باید یک گزینه ایده آل برای استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر باشد. سرما و یخبندان یکی از دلایل عمده آسیب به موزاییک هاست. از طرفی گرمای بیش از حد و تابش نور مستقیم خورشید، می تواند سبب انبساط کاشی ها شده و آن ها را دچار آسیب دیدگی کند. خرید یک موزاییک خوب و مناسب، به دلیل مقاومت دمایی بالا، شما را از این مشکلات به دور می دارد.

مقاوم در برابر سایش و رطوبت

پس از بررسی تمام موارد فوق، لازم است تا از مقاومت بالای موزاییک ها در برابر سایش و رطوبت نیز مطمئن شوید. اگر کاشی های انتخابی شما چنین ویژگی هایی را دارا باشند، مطمئن باشید تا سال ها به خرید موزائیک جدید نیاز پیدا نخواهید کرد.

بهترین موزاییک دور باغچه

اما با توجه به نکات گفته شده، بهترین موزاییک برای دور باغچه کدام است؟ در این بخش شما را با دو مورد از بهترین گزینه ها برای نصب در دور باغچه های ویلا و حیاط آشنا خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید.

موزاییک پلیمری

حصار دور حیاط

موزاییک های پلیمری یکی از جدیدترین کاشی های تولید شده در مقایسه با سایر مدل ها هستند. در واقع آن ها را می توان نوعی موزائیک مصنوعی دانست که به دلیل مواد تشکیل دهنده متفاوت و فرایند تولید منحصر به فرد، توانسته اند کاربرد بسیار گسترده ای پیدا کنند. علاوه بر این، موزائیک های پلیمری در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می شوند که سبب شده نظر هر شخص با هر سلیقه ای را به خود جلب کنند.

استحکام فوق العاده، مقاومت فشاری بسیار بالا، تراکم زیاد، مقاومت در برابر عوامل مختلف چون سرمای شدید، سایش، آب، رطوبت و …، مقرون به صرفه بودن قیمت موزاييك پلیمری، نصب آسان و غیره، سبب شده اند تا این موزاییک ها نه تنها برای فضای دور باغچه، بلکه برای پوشش کف حیاط نیز به یک گزینه ایده آل تبدیل شوند.

موزاییک واش بتن

موزاییک های واش بتن دیگر مورد پیشنهادی برای دور باغچه هستند. شاید آن ها به زیبایی و متنوعی کاشی های پلیمری نباشند، اما به دلیل ویژگی های خاص خود، می توانند در حیاط و دور باغچه مورد استفاده قرار گیرند.

موزائیک های واش بتن به دلیل قابلیت هایی چون ظاهر ساده و طبیعی، مقاومت فشاری بالا، مقاوم در برابر دما، مقاومت سایشی خوب، جذب ناچیز آب و تحمل بار زیاد شهرت دارند. بنابراین اگر شما هم در صدد بازسازی حیاط منزل و یا محوطه باغ و ویلای خود هستید، موزائیک واش بتن می تواند یک گزینه عالی باشد.

5 مورد از کاربرد بهترین موزاییک دور باغچه

حصار دور باغچه

شاید هنگام بازسازی حیاط، محوطه ویلا و یا باغ خود، خیلی به پوشش دور باغچه ها اهمیت ندهید و بیشتر در صدد انتخاب بهترین گزینه برای پوشش کف باشید. اما باید بدانید برای آنکه محوطه شما به شیک ترین و تمیز ترین حالت ممکن تبدیل شود، باید حتما با نصب موزائیک های دور باغچه، برای این قسمت یک محدوده مشخص، تعیین کنید.

در واقع استفاده از این کاشی ها، کاربردها و مزایای متعددی به دنبال دارد. در ادامه مروری کوتاه بر این موارد خواهیم داشت:

  1. استفاده از موزائیک دور باغچه، فضای حیاط، مسیرهای ویلا و یا باغ را از باغچه ها جدا می کند.
  2. جلوه خاص و زیبایی دو چندان فضا، چیزی است که با استفاده از این موزاییک ها به وجود می آید.
  3. نصب این کاشی ها باعث می شود تا خاک باغچه به مسیر و حیاط وارد نشده و فضا تمیزتر باقی بماند.
  4. موزائیک های دور باغچه از ورود گل ها و گیاهان به داخل حیاط و محوطه جلوگیری می کنند.
  5. هنگام آبیاری باغچه ها، دیگر نگرانی از بابت کثیف شدن فضا و انتقال آب به داخل حیاط و یا مسیر نخواهید داشت.

انواع جدول دور باغچه

موزائیک های دور باغچه در طرح های متنوعی تولید می شوند. از این رو شما با هر سلیقه ای می توانید بهترین مدل را بسته به فضای مد نظر خود انتخاب کنید. از جمله زیباترین و پرطرفدارترین این مدل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موزائیک دور باغچه طرح ساده

موزائیک دور باغچه طرح هخامنشی

موزائیک دور باغچه طرح رومی

موزائیک دور باغچه طرح فروهر

موزائیک دور باغچه طرح گلدان

موزائیک دور باغچه طرح گلبرگ

موزائیک دور باغچه طرح محرابی

موزائیک دور باغچه طرح کاسپین

موزائیک دور باغچه طرح آبشار

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، هدف ما در این محتوا بررسی کاربرد بهترین موزاییک دور باغچه در ویلا، باغچه و حیاط بود. بنابراین اکنون ویژگی های این نوع کاشی ها، پرطرفدارترین مدل ها و دلیل استفاده از آن ها را می دانیم. پس وقت آن رسیده تا شما بسته به سلیقه و سبک حیاط یا ویلای خود برای خرید بهترین طرح جدول دور باغچه اقدام کنید.

برای این منظور، خانه موزاییک، بهترین و معتبرترین کارخانه تولید موزاییک در ایران، آماده است تا محصول دلخواه شما را با بهترین شرایط و ارزان ترین قیمت برایتان در هر کجای این کشور پهناور که هستید، ارسال نماید.

سوالات متداول

قیمت جدول دور باغچه چقدر است؟

موزائیک های دور باغچه در طرح های متنوع، ابعاد مختلف و از جنس متفاوت ساخته می شوند. از این رو می توان گفت که هر یک قیمت متفاوتی دارند. علاوه بر این، کیفیت ساخت، تورم موجود در بازار، کارخانه تولید کننده و بسیاری از موارد دیگر بر این قیمت اثرگذار هستند. بنابراین نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن ها مطرح کرد. شما با مراجعه به وب سایت خانه موزاییک می توانید برای خرید با ارزان ترین قیمت اقدام کنید.

بهترین موزاییک دور باغچه را از کجا بخریم؟

کارخانه خانه موزاییک علاوه بر ساخت انواع کاشی و موزاییک، جدول دور باغچه نیز تولید می کند. بنابراین اگر شما هم به دنبال زیباترین مدل ها، متنوع ترین رنگ ها و با کیفیت ترین محصولات در کنار مناسب ترین قیمت هستید، تنها کافیست نگاهی به وب سایت این مجموعه بیندازید. مطمئن باشید تجربه یک خرید عالی را خواهید داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.