برای پارکینگ موزاییک بهتره یا سرامیک ؟!

کفپوش دیوار پارکینگ موزاییک بهتره یا سرامیک ؟

این روزها، پارکینگ یکی از اساسی ترین بخش های هر ساختمانی به حساب می آید. اما یک پارکینگ خوب باید دارای یک سری مشخصه خاص باشد. کف و دیوار پارکینگ ها با کاشی ها پوشش داده می شوند. این کاشی ها علاوه بر زیبایی، فضای پارکینگ را متحول می کنند.

اما بهترین نوع کفپوش برای پارکینگ کدام است؟  هر یک از این کفپوش ها چه ویژگی هایی دارند؟

در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ داده شده است پس اگر شما هم به دنبال انتخاب بهترین کفپوش برای پارکینگ منزل خود هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

7 فاکتور موثر بر انتخاب کاشی پارکینگ

 کاشی پارکینگ

همانگونه که قیمت موزاییک کف پارکینگ و خرید آن یکی از دغدغه های اصلی خریداران است، معیارهای دیگری نیز هستند که می توانند بر این تصمیم گیری اثر بگذارند. هنگام انتخاب کاشی پارکینگ مناسب برای نیازهای خود، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید که به شرح زیر هستند:

  1. تحمل فشار: به دنبال کاشی هایی باشید که به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند بارهای سنگین و ترافیک وسایل نقلیه را تحمل کنند. سرامیک و برخی از انواع موزائیک ها انتخاب های محبوبی برای پارکینگ ها هستند، زیرا در برابر ترافیک سنگین وسایل نقلیه مقاوم می باشند.
  2. مقاومت در برابر لغزش: به دنبال کاشی هایی باشید که دارای سطحی مقاوم در برابر لغزش هستند تا از حوادث جلوگیری کنید. این نکته به خصوص در مناطق با رطوبت بالا بسیار اهمیت دارد.
  3. طول عمر بالا: کاشی کاری پارکینگ کاری آسان و راحت نیست از این رو باید کاشی هایی را انتخاب کنید که طول عمر بالایی داشته باشند. با این کار تا مدت ها به خرید و تعویض کاشی های جدید نیاز نخواهید داشت.
  4. شستشوی آسان: پارکینگ ساختمان دائما در معرض آلودگی قرار دارد. رفت و آمد خودروها و افراد باعث کثیف شدن کفپوش های این فضا می شود. این مورد به خصوص در روزهای بارانی سال می تواند بسیار آزاردهنده باشد. از این رو هنگام خرید کاشی مناسب برای پارکینگ، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید که به سادگی قابل شستشو باشد.
  5. نمای ظاهری: زیبایی و جذابیت یکی از مولفه های انتخاب هر چیزی است. کاشی های پارکینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم کفپوش هایی را انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی های فوق، جلوه ی پارکینگ ساختمان شما را دو چندان کنند.
  6. اندازه: طبق توصیه مهندسان، استفاده از کاشی های بزرگ برای پارکینگ مناسب تر است. کاشی های بزرگتر به خطوط دوغاب کمتری نیاز دارند که تمیز کردن و نگهداری آن ها را آسان تر می کند.
  7. قیمت: قیمت کاشی پارکینگ دیگر معیار مهم برای انتخاب و خرید این کفپوش هاست. پس پیش از هر چیز، بودجه خود را مشخص کنید و به سراغ خرید کفپوش هایی بروید که در محدوده قیمت شما قرار دارند. قیمت کاشی پارکینگ تحت تأثیر نوع، ضخامت، مدل، سختی سطح، طراحی و عوامل متعدد دیگری، متغیر است.

کفپوش های موزاییکی

عوامل موثر در انتخاب کاشی پارکینگ

موزائیک یکی از پرکاربردترین و کهن ترین مصالح ساختمانی است. این نوع کفپوش در محیط های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات اصلی برای ساخت آن، ماسه، سیمان و سنگدانه های ریز و درشت است که علاوه بر استحکام فوق العاده، سبب زیبایی آن نیز می شوند.

موزاییک ها در انواع مدل های متنوع، از جنس مختلف و در طرح ها و رنگ های گوناگون ساخته می شوند. از این رو می توان گفت که هر یک مزایای مخصوص به خود را داشته و در محیط های مشخصی کاربرد دارند. از جمله اصلی ترین ویژگی های این نوع کفپوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام بسیار بالا
  • تحمل فشار زیاد
  • دوام بالا در برابر تغییرات دمایی
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • طول عمر زیاد
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • نصب آسان
  • قیمت مقرون به صرفه

پس اگر به دنبال بهترین موزاییک برای پارکینگ منزل خود هستید، دقت کنید که مدل انتخابی همه ویژگی های فوق را دارا باشد.

کفپوش های سرامیکی

موزاییک پارکینگ

سرامیک یکی از پراستفاده ترین انواع کفپوش ها برای پارکینگ است. این کاشی ها به داشتن سختی بالا شهرت داشته و به دلیل دوام و مقاومت زیاد معمولاً در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کاشی های سرامیکی نه تنها با کیفیت هستند، بلکه زیبایی چشم نوازی را برای فضای شما به ارمغان می آورند. در ادامه مهم ترین ویژگی های آن ها ذکر شده است:

  • استحکام بالا: کفپوش سرامیکی بسیار محکم است. مقاومت شکستگی آن ها در حدود 350 تا 400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است، در حالی که کفپوش های موزاییکی مقاومتی در حدود 100 تا 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع دارند.
  • بدون لکه: کفپوش های سرامیکی کمترین میزان لکه را به خود جذب می کنند. از این رو تمیز کردن و نگهداری از آن ها بسیار آسان است.
  • مقاومت در برابر خراش: کاشی های سرامیکی مقاومت سایشی بالایی دارند. به عبارتی می توان گفت که حتی مواد سخت با لبه های تیز نیز نمی توانند خراش های زیادی روی سطح باقی بگذارند.
  • وزن سبک: کفپوش های سرامیکی یک سوم موزاییک وزن دارند و ضخامت آن ها فقط 7.5 میلی متر است. این باعث می شود که آن ها وزن بسیار سبک تری نسبت به کفپوش های موزاییکی داشته باشند که در نتیجه سبب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود.
  • شستشوی آسان: کفپوش های سرامیکی جذب آب بسیار کمی دارند و تمیز کردن آن ها بسیار آسان است. علاوه بر این، از نظر الکترواستاتیک خنثی هستند و گرد و غبار را جذب نمی کنند.
  • عاری از باکتری: کف سرامیکی عاری از باکتری است زیرا هیچ باکتری نمی تواند روی آن رشد کند. این یک ماده عالی برای بیمارستان ها، آشپزخانه های صنعتی و دیگر محیط های حساس است.
  • ضد حریق: کاشی های سرامیکی در دمای 1900 درجه سانتیگراد پخته می شوند از این رو می توان گفت که نسوز بودن، دیگر ویژگی مثبت آن هاست.
  • آکوستیک: سرامیک دارای ضریب میرایی صوتی بسیار بالایی است که به حذف پژواک کمک می کند بنابراین می تواند یک گزینه ایده آل برای پارکینگ های عمومی باشد.
  • نصب آسان: سرامیک به سادگی و در مدت زمان کم قابل نصب و اجرا می باشد. بنابراین می توانید تنها پس از 48 ساعت، از فضای خود استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این محتوا مروری بر اصلی ترین فاکتورهای یک کفپوش خوب برای پارکینگ داشتیم. بنابراین اکنون می دانید که برای خرید بهترین کاشی، به چه معیارهایی توجه کنید.

همچنین به یک مقایسه کامل در خصوص دو نوع کفپوش سرامیکی و موزائیک پرداختیم و ویژگی های هر یک را مطرح کردیم. اکنون با توجه به آنچه که فرا گرفتید، تصمیم نهایی با شماست که برای پوشش کف پارکینگ ساختمان خود به سراغ سرامیک می روید و یا خرید موزاییک ساده و یا طرح دار را انتخاب می کنید. تصمیم شما هر چه که باشد، مجموعه خانه موزاییک آماده است تا بهترین نوع را در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول

کاشی پارکینگ چه مزایایی دارد؟

از مزایای کاشی های پارکینگ می توان به دوام، مقاومت در برابر بارهای سنگین، نگهداری آسان، طول عمر زیاد، مقاوم در برابر لکه ها، مواد شیمیایی و ساییدگی اشاره کرد.

آیا سرامیک ها برای فضای باز مناسب هستند؟

بله، این کاشی ها به دلیل دوام، مقاومت در برابر شرایط جوی و سهولت نگهداری می توانند گزینه خوبی برای فضای باز باشند.

بهترین رنگ کاشی برای فضای باز کدام است؟

کاشی های رنگ روشن برای فضاهای بیرونی بهترین هستند زیرا نور خورشید را منعکس کرده و به خنک تر نگه داشتن فضا کمک می کنند. رنگ های خاکستری روشن، بژ یا ماسه سنگی نیز انتخاب های محبوبی هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.