معرفی انواع موزاییک واش بتن (افزودنی دار و بدون افزودنی)

واش بتن چیست؟

موزاییک واش بتن، نوعی از کفپوش است که رنگ‌های متنوعی دارد و می‌توان از آن در مکان‌های مختلفی استفاده کرد. برای ساخت این نوع از موزاییک به طور معمول ماسه، سنگ دانه های معدنی، مواد روان کننده بتن و چسب بتن به کار می‌رود؛ البته ممکن است که در برخی از آن‌ها یکسری افزودنی‌های دیگر نیز وجود داشته باشد.

برای انتخاب و خرید مورد مناسب آن‌ها باید نسبت به انواع موزاییک واش بتن، آگاهی کامل داشته باشید. به همین دلیل در ادامه تعریف دقیق آن، معرفی انواعش و کاربردهای آن را به همراه ویژگی های موزاییک واش بتن مرغوب را به انجام می‌رسانیم تا در این زمینه به آگاهی کاملی برسید و از نظر ابهام یا مشکلی نداشته باشید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

معرفی انواع موزاییک واش بتن( افزودنی دار و بدون افزودنی)

واش بتن، در واقع، بتنی است که لایه رویی آن برداشته شده است تا شن و ماسه‌های آن به نمایش در آیند. در بازار مصرفی به آن بتن شسته نیز گفته می‌‎شود و مورد مناسب‌تری نسبت به موزاییک گرانیتی یا دیگر انواع برای استفاده در پیاده‌روها به شمار می‌آیند.

زیرا قیمت موزاییک واش بتن، نسبت به دیگر انواع پایین‌تر است و ویژگی‌های لازم را نیز دارد. بنابراین تهیه آن، نسبت به خرید طرح موزاییک گرانیتی یا دیگر انواع، انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آید. همچنین واش بتناز زیبایی بی‌نظیری نیز برخوردار است.

پروسه ساخت و تولید موزاییک واش بتن، وابسته به نوع آن متفاوت است و می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام شود. یکی از برتری‌های این نوع کفپوش نسبت موزاییک قدیمی حیاط، ابعادش است. ابعاد موزاییک واش بتن، تنوع بسیاری دارد  و همین موضوع باعث می‌شود تا در هنگام نصب راحتی بسیار بیشتری داشته باشید و با دردسر کم‌تری در این زمینه روبه‌رو شوید.

ویژگی های موزاییک واش بتن مرغوب چیست؟

قبل از اینکه به سوال « موزاییک واش بتن چیست؟»، پاسخ دهیم، قصد داریم، در مورد ویژگی‌های یک واش مرغوب صحبت کنیم تا به شما کمک کنیم تا بتوانید انتخاب درست‌تری به انجام برسانید و در این زمینه با مشکل روبه‌رو نشوید.

لغزنده‌نبودن موزاییک واش بتن

شما در هنگام خرید کفپوش واش بتن، باید به لغزنده‌نبودن آن توجه زیادی کنید. زیرا نوع مرغوبش دارای اصطکاک مناسبی است که از لیزخوردن افراد جلوگیری می‌کند. این موضوع یکی از برتری‌های آن به حساب می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مقاومت بالای در برابر سرما و گرما

مقاومت بالای این نوع کفپوش نیز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایش به شمار می‌آید که باید در هنگام خرید خودتان به آن توجه داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود تا کاربرد موزاییک واش بتن در فضای عمومی و باز بسیار زیاد باشد و از آن در این جهت استفاده‌های فراوانی شود. همچنین این مزیت کمک می‌کند تا بتوان، به راحتی از آن روی نما استفاده کرد. به همین دلیل شما می‌توانید آن را به جای خرید موزاییک دیواری، تهیه کنید، زیرا قیمت مناسب‌تری نسبت به آن‌ها دارد و از ویژگی لازم نیز برخوردار است.

انواع موزاییک واش بتن

برای انتخاب کفپوش واش بتن مناسب خودتان نیاز دارید، تا انواع آن را بشناسید. به همین دلیل در ادامه انواع موزاییک واش بتن را معرفی می‌کنیم و شرح لازم را در مورد آن‌ها می‌دهیم تا به آگاهی کامل در این زمینه بسیار مهم برسید.

واش بتن ویبره ای

معرفی انواع موزاییک واش بتن( افزودنی دار و بدون افزودنی)

در هنگام ساخت واش بتن ویبره ای، ابتدا، مواد اولیه به طور کامل در داخل قالب ریخته می‌شود. سپس قالب روی یک صفحه در حال حرکت قرار می‌گیرد و می‌لغزد تا حباب‌هایش خارج شود. پس از انجام این کار و سفت‌شدن مواد، آن‌ها را از قالب خارج می‌کنند تا مورد استفاده قرار بگیرد.

واش بتن سنگ ریز

برای تولید واش بتن سنگ ریز، به دقت مصالح و مواد اولیه را انتخاب می‌کنند، زیرا نقطه تمایزش با دیگر انواع به شمار می‌آید. در بازار مصرفی به آن موزاییک واش بتن آنتیک نیز گفته می‌شود و آن را نیز به این نام می‌شناسند.

واش بتن سنگ درشت

واش بتن سنگ درشت نیز یکی از انواع این کفپوش به شمار می‌آید که می‌توانید نسبت به خریدش اقدام کنید. تفاوت آن با نوع ریز، در سایز سنگ‌ها است. این موضوع باعث می‌شود تا ظاهر متفاوتی داشته باشد.

واش بتن پرسی

برای ساخت واش بتن پرسی از دستگاه‌هایی با درجه فشار بالا استفاده می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا مقاومت بالایی داشته باشد. اما این موضوع سبب می‌‌گردد تا ضخامت بیشتری پیدا کند که یکی از معایب کفپوش واش بتن پرسی به شمار می‌آید و باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

هزینه تهیه موزاییک واش بتن پرسی نسبت به قیمت موزاییک لاشه ای بسیار کم‌تر است و به همین علت، از آن به جای این نوع کفپوش به طور عمده استفاده می‌شود.

واش بتن درجا

در هنگام تولید واش بتن درجا، از هیچگونه دستگاهی استفاده نمی‌شود و با به کارگیری یک قالب این کار را انجام می‌دهند. بعد از ریختن مواد اولیه در قالب، صبر می‌کنند تا خشک شود و محصول نهایی به دست بیایید.

کاربرد موزاییک واش بتن چیست؟

به طور معمول، از موزاییک واش بتن برای ساخت کفپوش‌ فضاهای عمومی، مانند پیاده‌روها، پارک‌ها و دیگر موارد مشابه استفاده می‌شود. زیرا مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب‌زننده بیرونی دارد، لغزنده نیست و از زیبایی و جذابیت لازم نیز برخوردار است. البته از آن برای آماده‌سازی محیط‌هایی مانند پارکینگ و حیاط منازل و ساختمان‌های اداری نیز استفاده می‌شود و در این جهت نیز کاربرد گسترده‌ای دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

انواع موزاییک واش بتن را بشناسید

mosaic13 1

شناخت انواع موزاییک واش بتن، ضروری و لازم است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. به همین دلیل در این مطلب، معرفی آن‌ها را انجام دادیم و سعی کردیم توضیحات لازم در مورد آن‌ها را به شما بدهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه بسیار مهم برسید.

شما می‌توانید، برای خرید انواع موزاییک واش بتن، به فروشگاه اینترنتی خانه موزاییک مراجعه کنید، زیرا از تنوع محصولات بالایی برخوردار است و قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه و مناسبی نسبت به دیگر محل‌ها دارد و از این نظر به شما در صرفه‌جویی اقتصادی کمک زیادی می‌کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.