برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک؟

برای کف حیاط سنگ بهتره یا موزاییک ؟

کفپوش فقط برای فضای داخلی خانه شما نیست! هر فضای بیرونی می تواند با پوششی از بتن و یا سایر سطوح سخت، قابل استفاده تر و لذت بخش تر شود. برای عرشه ها، پاسیوها، حیاط و سایر فضاهای باز، نصب کفپوش ضروری است. بهترین نوع کفپوش می تواند نمای فضای بیرونی خانه را متحول کرده و تاثیر مطلوبی بر محیط داشته باشد.

از طرفی، پوشش کف حیاط چیزی نیست که به سادگی بتوان آن را تغییر داد. بنابراین باید بهترین مصالح موجود را برای آن به کار بگیرید. این امر، تا مدت ها شما را از خرید سنگ یا موزائیک های جدید بی نیاز می کند.

برای کف حیاط سنگ بهتر است یا موزاییک؟, سنگ یا موزائیک برای کف حیاط؟

اما با توجه به انواع مدل های موجود برای پوشش حیاط و فضای باز، کدام نوع را انتخاب کنیم؟ بهترین پوشش برای حیاط باید چه ویژگی هایی را دارا باشد؟موزاییک با کیفیت را از کجا بخریم؟

این ها سوالاتی است که احتمالا ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده اند. پس تا انتها با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

موزاییک برای کف حیاط

موزائیک یکی از قدیمی ترین، بهترین و رایج ترین انواع کفپوش ها است. آن ها نه تنها برای فضاهای داخل ساختمان، بلکه برای حیاط و فضاهای باز نیز بسیار کاربردی هستند. از این رو با توجه به کاربرد گسترده و روز افزون انواع موزائیک ها، روز به روز شاهد تنوع بیشتر آن ها هستیم.

پس اگر شما هم به دنبال خرید موزاییک کف هستید، باید بدانید که موزاییک های پلیمری، واش بتن، سیمانی، گرانیتی، موزائیک لاشه، طرح سنگ، شیار دار، ساده، پرسی و … همه و همه از انواع پر استفاده این کفپوش ها می باشند.

موزاییک برای کف حیاط, مزایا و معایب استفاده از موزائیک برای کف حیاط

مزایا و معایب استفاده از موزائیک برای کف حیاط

اگر انتخاب شما برای کفپوش حیاط، استفاده از موزاییک است، پس پیش از هر چیز باید با مزایا و معایب آن ها آشنا شوید. از جمله بارزترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بسیار بالا از نظر طرح، رنگ، جنس، قیمت و …
  • زیبایی چشم نواز
  • مقاومت بالا در برابر آب
  • هزینه نصب پایین
  • دوام طولانی مدت

همچنین استفاده از موزائیک برای حیاط، چندان خالی از اشکال هم نیست و این نوع کفپوش ها هم معایب خاص خود را دارند. از این رو می توان گفت که برخی از انواع موزائیک ها دارای مقاومت دمایی پایینی هستند. بنابراین ممکن است در اثر گرما و یا سرمای شدید ترک بخورند. علاوه بر این، قیمت برخی از انواع موزاییک ها نسبتا بالا است که برای پوشش مساحت زیاد، شما را متحمل هزینه های گزافی خواهند کرد.

سنگ برای کف حیاط

سنگ طبیعی مملو از زیبایی خیره کننده ای برای فضاهای باز است از این رو یک گزینه ایده ال برای پوشش کف حیاط به حساب می آید. آن ها بسیار محکم و ماندگار هستند و می توانند تا مدت ها به همان شکل روز اول باقی بمانند. سنگ فرش های موجود در بازار شامل انواع متنوعی می باشند. از این رو می توانید برای زیباسازی حیاط خود یکی از سنگ فرش های آجری، آهکی، بتنی، گرانیت، سنگریزه، تراورتن، واش بتن و یا سنگ لاشه را به کار گیرید.

سنگ برای کف حیاط

علاوه بر این، تنوع بالای چیدمان انواع سنگ فرش ها دیگر ویژگی است که عده بسیاری را به سمت خرید آن ها سوق می دهد. اگر انتخاب شما هم برای پوشش کف حیاط، سنگ طبیعی است، می توانید یکی از الگوهای دایره ای شکل، سبدی، دندانه دار، شاه ماهی، راسته چین، شطرنجی، الگوی پره های اروپایی و یا … را استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ابعاد حیاط شما می تواند در تصمیم گیری برای الگوی مناسب تاثیرگذار باشد.

ویژگی های مناسب ترین کفپوش برای حیاط

کاشی، سنگ و موزاییک هایی که در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار متفاوت از کفپوش های داخل منزل هستند. پس باید دارای یک سری ویژگی مشخص باشند. از این رو ما در ادامه مروری بر اصلی ترین و مهم ترین این قابلیت ها خواهیم داشت. بنابراین اگر شما هم قصد خرید موزاییک حیاطی جدید و یا سنگ فرش را دارید، حتما این ویژگی ها را لحاظ کنید.

  • مقاومت دمایی: کفپوش هایی که در فضاهای باز و از جمله در حیاط نصب می شوند، باید بتوانند مقاومت خوبی در برابر دما از خود نشان دهند چرا که در غیر اینصورت در اثر سرما و گرمای شدید ممکن است ترک خورده و آسیب ببینند.
  • ضد آب: حیاط خانه در معرض برف و باران و تگرگ قرار دارد. همینطور بدیهی است که هنگام آبیاری باغچه ها، کفپوش های این فضا خیس شوند. بنابراین باید دارای مقاومت بالایی در برابر آب باشند. اگر کفپوش های انتخابی شما از این ویژگی محروم اند، ممکن است در فصول سرد سال، آب در میانه های آن ها یخ زده و آسیب ببینند.
  • ضد لغزش: حیاط محل تردد افراد و خودرو و همینطور بازی کودکان است. پس پیشنهاد می کنیم کفپوشی را برای آن انتخاب کنید که خاصیت ضد لغزندگی داشته باشد.
  • مقاوم در برابر رطوبت: رطوبت دیگر عاملی است که می تواند به کفپوش فضاهای باز آسیب برساند. از این رو اگر در مناطق با رطوبت بالا مانند استان های شمالی کشور زندگی می کنید، حتما این ویژگی را مد نظر قرار دهید.
  • مقاومت بالا در برابر فشار: کفپوش های کف حیاط زمانی می توانند تا مدت های طولانی سالم و بی نقص باقی بمانند که بتوانند فشار بالا را تحمل کنند. در غیر اینصورت ممکن است خیلی زود فرسوده شده و از بین بروند.
  • ضد لکه: شاید خیلی ها این نکته را نادیده بگیرند که موزاییک حیاط باید ضد لکه باشد. قرار دادن گلدان ها در حیاط ممکن است سبب بروز لکه بر روی کفپوش ها شود پس با یک انتخاب هوشمندانه از این مشکل جلوگیری کنید.
  • طراحی چشم نواز: اما از همه این ها که بگذریم، حیاط بخشی کاربردی و مهم در هر خانه ای است. بنابراین پیشنهاد می کنیم کفپوشی را برای پوشش آن استفاده کنید که فضا را دگرگون ساخته و نشاط و سرزندگی را به شما هدیه دهد.
  • رنگ های مناسب: رنگ کفپوش های کف حیاط باید با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشند. علاوه بر این، یک رنگ مناسب، کمتر آلودگی را نشان داده و در روحیه شما نیز تاثیر خواهد داشت.

برای کف حیاط سنگ بخریم یا موزاییک؟

برای کف حیاط سنگ بخریم یا موزاییک؟

همانطور که مطالعه کردید ما تا به اینجا به یک مقایسه کوتاه اما جامع در خصوص این دو نوع کفپوش پرداختیم. علاوه بر موارد گفته شده، مساحت حیاط، موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی، بودجه ای که دارید و بسیاری از موارد دیگر بر این تصمیم شما اثرگذار خواهند بود. بنابراین اکنون تصمیم با شماست که برای خرید، کدام یک را انتخاب می کنید.

سخن پایانی

هدف ما در این محتوا، مقایسه دو کفپوش موزاییک و سنگ برای پوشش کف حیاط بود. بنابراین دانستیم که هر یک چه انواعی دارند، چیدمانشان به چه صورت است، ویژگی های هر یک شامل چه مواردی می شود و نکات حائز اهمیت دیگری که آن ها را مطالعه کردید.

بنابراین اکنون بسته به سلیقه خود می توانید برای خرید موزائیک حیاط و یا سنگ فرش اقدام کنید. برای این منظور، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی خانه موزاییک است.

سوالات متداول

  1. بهترین موزاییک ها برای حیاط کدامند؟

از جمله پر استفاده ترین و رایج ترین انواع موزائیک ها برای حیاط و فضاهای باز می توان به موزائیک های سیمانی، واش بتن، پلیمری و شیاردار اشاره کرد.

  1. قیمت موزاییک یا سنگ فرش به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت ساخت، طرح و رنگ و کارخانه تولید کننده از جمله اصلی ترین عوامل اثرگذار بر قیمت انواع موزاییک ها و سنگ فرش ها هستند.

  1. موزاییک یا سنگ فرش با کیفیت را از کجا بخریم؟

خانه موزاییک فروشگاهی معتبر در زمینه تولید و فروش انواع کاشی، موزائیک و سنگ فرش است. شما با مراجعه به وب سایت این مجموعه می توانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با ارزان ترین قیمت خریداری نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.