بهترین موزاییک‌ها برای کف‌سازی پشت‌بام و روف گاردن

موزاییک مخصوص پشت بام

این روزها از پشت‌بام‌ها به عنوان حیاط دوم استفاده می‌شود و در اصطلاح به آن‌ها روف گاردن گفته می‌شود. افراد برای پوشاندن کف پشت‌بام منزل خودشان و تبدیل آن به حیاط دوم، به طور معمول موزاییک‌ها را به کار می‌گیرند. زیرا مقاومت خوبی در برابر عوامل مختلف دارند و از عمر و ماندگاری بسیار زیادی برخوردار هستند.

 تنوع و گستردگی زیادی زیادی دارد و در این زمینه دست شما به هیج عنوان بسته نیست. به عنوان مثال می‌توانید موزاییک ساده را برای این هدف به کار بگیرید.

 در ادامه ویژگی‌های موردنیاز موزاییک پشت بام را به شما معرفی می‌کنیم، به انواعش می‌پردازیم و نکاتی که باید در هنگام نصبش، رعایت کنید را بیان خواهیم کرد تا به آگاهی و آشنایی کاملی در این زمینه برسید و ابهامی نداشته باشید. پس توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله خانه موزاییک با ما همراه باشید.

موزاییک پشت بام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کاربرد های موزاییک

در هنگام انتخاب موزاییک کف سازی پشت بام باید به یکسری ویژگی‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی به انجام برسانید. در ادامه این ویژگی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را می‌دهیم تا بتوانید تهیه موزاییک را به درستی انجام دهید.

وزن پایین و سبکی باید داشته باشد

در هنگام بررسی موزاییک کف حیاط یا دیگر موارد برای استفاده در روف گاردن، باید به وزنش دقت داشته باشید. وزن موزاییک پشت بام باید سبک باشد تا بتوان آن را به راحتی حمل کرد و برای نصب به این منطقه برد.

همچنین استفاده از موزاییک سبک پشت بام از این جهت اهمیت دارد که میزان بار زیادی را به روف گاردن تحمیل نمی‌کند و در دراز‌مدت به آن آسیب وارد نمی‌سازد.

در برابر شرایط جوی مقاومت خوبی داشته باشد

اگر قصد خرید موزاییک پشت بام اصفهان یا دیگر برندها را دارید، باید به مقاومتش در برابر شرایط جوی مختلف نیز دقت زیادی کنید. این موضوع روی عمر و ماندگاری آن اثر زیادی دارد و باعث می‌شود تا به طور قابل‌توجهی افزایش یابد.

در برابر ضربه مستحکم باشد

هنگامی که به مغازه می‌روید و می‌خواهید یک موزاییک ساده ارزان را برای آماده‌سازی پشت‌بام انتخاب کنید، باید به مقاومتش در برابر ضربه نیز توجه زیادی داشته باشید. زیرا اگر از این ویژگی برخوردار نباشد، در اثر کوچک‌ترین ضربه‌ها ضعیف می‌شود و به راحتی آسیب می‌بیند.

زیرا قیمت هر متر موزاییک پشت بام به نسبت دیگر مکان‌ها گران‌تر است و تخریب و نصب موزایی می‌تواند هزینه گزافی روی دست شما بگذارد. بنابراین به این موضوع باید در کنار بررسی قیمت موزاییک گرانیتی پشت بام و دیگر ویژگی‌ها دقت کنید.

بهترین موزاییک‌ها برای کف‌سازی پشت‌بام و روف گاردن

نباید دارای لغزندگی زیادی باشد

اگر موزاییک پرسی اتوماتیک مورد استفاده برای پشت بام یا دیگر موارد موجود، لغزنده باشد، امکان دارد که به زمین بخورید و دچار آسیب‌های فیزیکی شوید. بنابراین باید به این موضوع در هنگام مقایسه انواع موزاییک پشت بام دقت داشته باشید و از ان غافل نشوید.

انواع موزاییک پشت بام شامل چه مواردی است؟

در قسمت قبل، ویژگی‌های موردنیاز موزاییک پشت بام را برای شما بیان کردیم تا با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید این فاکتورها را در هنگام خرید خودتان در نظر بگیرید. اما در ادامه قصد داریم، انواع موزاییک قابل استفاده برای روف‌گاردن را به شما معرفی کنیم و توضیحات لازم پیرامون آن‌ها را بدهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

موزاییک پرسی اتوماتیک

موزاییک پرسی اتوماتیک، گزینه مناسبی برای کف سازی روف گاردن به حساب می‌آید. زیرا با استفاده از فشار ساخته شده است و از مقاومت خوبی در برابر ضربه و شرایط بد آب و هوایی برخوردار است.

موزاییک پلیمری

اگر به دنبال یک گزینه مناسب برای آماده‌سازی کف پشت بام خودتان هستید، موزاییک پلمیری روف گاردن، مورد مناسبی به نظر می‌رسد. این نوع کف‌پوش با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها ساخته شده است و در برابر نفوذ آب نیز مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم.

موزاییک حیاط

موزاییک حیاط از موارد قدیمی و پرکاربرد انواع موزاییک کف سازی به شمار می‌آید و سال‌های سال است که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیتی ساخته می‌شود و میزان لغزندگی بسیار پایینی دارد. به همین دلیل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

موزاییک واش بتن

اگر به دنبال به دنبال کف‌پوشی می‌گردید که به طور ویژه برای آماده‌سازی کف پشت بام درست شده باشد، باید به سراغ موزاییک واش بتن بیایید. این نوع کف‌پوش را تحت عنوان موزاییک روف گاردن نیز می‌شناسند، زیرا برای این کار، گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

از نظر زیبایی، این نوع موزاییک نسبت به موزاییک لاشه سنگی، چیزی کم ندارد و قیمت بسیار پایین‌تری نیز دارد و به شما کمک می‌کند تا در هنگام آماده‌سازی کف پشت‌بام بتوانید صرفه‌جویی اقتصادی خوبی به انجام برسانید.

موزاییک ویبره‌ای

برای ساخت موزاییک کف روف گاردن ویبره‌ای، جدیدترین روش را به کار می‌برند. این موضوع سبب می‌شود تا ضخامت بسیار کمی داشته باشد؛ اما از استحکام و مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب‌زننده بیرونی برخوردار باشد. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای آماده‌سازی کف پشت‌بام‌ها است و استفاده از آن را توصیه می‌کنیم.

تفاوت موزاییک های پرسی اصفهان با سایر موزاییک ها

در هنگام نصب موزاییک پشت بام باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در هنگام نصب موزاییک کف پشت بام، باید یکسری مراحل را باید طی کنید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. در ادامه این کارها را برای شما بیان می‌کنیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را می‌دهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

شیب‌بندی کف را به درستی انجام دهید

شیب‌بندی کف پشت بام مورد بسیار مهمی است و باید به آن دقت زیادی داشت. اگر این کار درست انجام نشود، امکان دارد که آب موجود در روف‌گاردن به درستی خارج نشود و شما با دردسر روبه‌رو شوید. بنابراین باید این کار را به درستی انجام ندهید و آن را سرسری نگیرید.

ماهیچه‌های سیمان را در زوایا ایجاد کنید

آب موجود در پشت‌بام، نباید در زوایا جمع شود، زیرا باعث ایجاد اذیت برای شما می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق نیاز است تا ماهیچه‌های سیمان در زوایا ایجاد کنید که کار حساسی است و باید آن را با دقت انجام دهید.

از دوغاب و عایق برای ضدآب‌سازی موزاییک استفاده کنید

بعد از نصب کف‌پوش باید دوغابش را بریزید. دوغاب موزاییک پشت بام نباید، زیاد سفت باشد تا کف‌پوش به خوبی روی آن قرار بگیرد. همچنین برای ضد‌آب‌سازی آن نیز می‌توانید عایق را به کار بگیرید.

بهترین موزاییک‌ها برای کف‌سازی پشت‌بام را بشناسید

برای پوشاندن کف پشت بام می‌توانید از موزاییک‌های مختلفی استفاده کنید که در این مطلب برخی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم. همچنین ویژگی‌های موردنیاز برای خرید و نکات مهم در هنگام نصب را نیز توضیح دادیم تا شما در این زمینه به آگاهی کامل برسید. برای اطلاع از قیمت موزاییک پشت بام و خرید انواع آن، می‌توانید به خانه موزاییک مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
3.7/5 - (3 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.