کفپوش بتنی پرسی چیست؟ مزایا و معایب

کفپوش بتنی پرسی چیست؟

کفپوش بتنی پرسی یک ایده خلاقانه است که به طور گسترده برای کف مسیرها، راهروها، پیاده روها، ورودی اماکن عمومی و غیره استفاده می شود. کفپوش بتنی پرسی بسیار بادوام است و بسته به طرح دلخواه شما می تواند با سنگ های تزئینی طبیعی، گرانیت ها و آجرها شباهت داشته باشد.

بتن پرسی مزایای زیادی نسبت به مصالح ساختمانی معمولی دارد و تقریباً یک محصول بدون تعمیر و نگهداری است. جایگزینی برای سنگ های طبیعی است که در کف سازی استفاده می شود و در نتیجه به عنوان یک ماده سبز در ساختمان سازی به حساب می آید.

در اینجا در مورد کفپوش بتنی پرسی، مزایا و معایب آن، فرایند ساخت، هزینه خرید کفپوش بتنی پرسی و دیگر نکات حائز اهمیت توضیحاتی داده شده است. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا انتها با ما همراه باشید.

کفپوش بتنی پرسی چیست؟, کفپوش بتنی پرسی, خرید کفپوش بتنی پرسی

موزاییک ها و کفپوش ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کاربرد خاص خود را داشته و در مناطق مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از موزاییک لاشه ای گرفته تا موزاییک پلیمری و … همه و همه از این انواع هستند. اما همانطور که پیشتر گفتیم هدف ما در این محتوا بررسی انواع کفپوش های بتنی پرسی است. بنابراین در ابتدا و پیش از هر چیز باید بدانیم که کفپوش بتنی پرسی چیست؟

بتن یکی از مقاوم ترین و سخت ترین مواد برای ساخت مصالح ساختمانی است. کفپوش های بتنی پرسی از ماسه، سیمان، پودر سنگ، سنگدانه و آب تشکیل می شوند و با قرار گرفتن تحت فشار پرس زیاد، به کفپوش های زیبا و با دوام تبدیل می شوند. وجود این اجزای تشکیل دهنده کفپوش پرسی تاثیر به سزایی بر مقاومت آن ها دارد.

این کفپوش ها دارای مقاومت فشاری متوسطی هستند که معمولاً بین 3000 تا 4000 psi است و اگر به خوبی نگهداری شود می تواند تا چندین دهه دوام بیاورد.

روش ساخت کفپوش های بتنی پرسی

فرایند ساخت یکی از مهم ترین عوامل تفاوت موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی و یا دیگر موزاییک های موجود در بازار است. از این رو در ادامه به بررسی روش ساخت کفپوش های بتنی پرسی پرداخته ایم.

در کفپوش های بتنی پرسی سه لایه وجود دارد که آن ها را از سایر کفپوش های موجود جدا می کند. این لایه ها عبارتند از اضافه کردن یک رنگ پایه، اضافه کردن یک رنگ برجسته و پرس کردن نهایی مواد. این فرایند، کفپوش بتنی پرسی را با رنگ و شکلی شبیه به مصالح ساختمانی طبیعی ارائه می دهد. مراحل ساخت کفپوش بتنی پرسی به شرح زیر است:

  1. بتن آماده شده در ناحیه مورد نظر ریخته می شود.
  2. اکنون باید صبر کرد تا آب اضافی از سطح بتن تبخیر شود.
  3. بتن باید به ضخامت مورد نظر متراکم و تراز شود.
  4. سفت کننده رنگ روی سطح پخش می شود.
  5. رنگ دلخواه بر روی سطح ریخته می شود.
  6. با استفاده از ابزار مخصوص سطح بتن صاف و یکدست می شود.
  7. حال ابزار پرس بر روی موزاییک در حال ساخت قرار می گیرد.
  8. اکنون لازم است تا 24 ساعت صبر کنیم.
  9. مواد باقی مانده و آلودگی ها را پاک کنید.
  10. در آخرین مرحله لازم است تا کفپوش بتنی پرسی را آب بندی کنید.

این فرایند زمانی می تواند رضایت بخش باشد که از مواد مناسب و باکیفیت، درجه آماده سازی صحیح، ابزار مخصوص و … استفاده کنید. همینطور توجه داشته باشید که نظارت متخصص برای تایید روند صحیح کارها ضروری است.

کاربرد کفپوش های بتنی

کفپوش های بتنی پرسی کاربردهای مختلفی داشته و در مناطق بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو می توان ادعا کرد که کفپوش های بتنی پرسی در لیست بهترین موزاییک ها برای کف سازی پشت بام و روف گاردن قرار دارند. از جمله دیگر کاربرد کفپوش های بتنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیاده روها
  • پارکینگ ها
  • راهرو ها
  • حیاط
  • ورودی هتل ها و مراکز تجاری
  • ورودی ساختمان های مسکونی
  • و…

کاربرد کفپوش های بتنی, مزایای کفپوش های بتنی, معایب کفپوش های بتنی

مزایای کفپوش های بتنی پرسی

کفپوش های بتنی دارای مزایای متعددی هستند که سبب محبوبیت و کاربرد گسترده آن ها شده است. از این رو در ادامه مروری بر اصلی ترین مزایای کفپوش های بتنی پرسی داریم:

  • طراحی در رنگ ها و الگوهای متنوع
  • دوام بالا
  • نصب سریع و آسان
  • امکان سفارشی سازی
  • نگهداری ساده و راحت
  • مقاوم در برابر عوامل جوی

معایب کفپوش های بتنی پرسی

اما با وجود مزایای این نوع کفپوش ها، آن ها خالی از اشکال هم نیستند. از جمله معایب کفپوش های بتنی پرسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بتن مهر شده نیاز به آب بندی مجدد و تمیز کردن دوره ای دارد.
  • ساخت کفپوش های بتنی پرسی نیازمند مهارت کافی است.
  • به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، ترک های جزئی در سطح آن ها ایجاد می شود.

قیمت کفپوش بتنی, قیمت کفپوش بتنی پرسی

قیمت کفپوش بتنی

همواره قیمت، یکی از اصلی ترین سوالات خریداران است که کفپوش بتنی هم از این قاعده مستثنی نیست. قیمت کفپوش بتنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت تولید کننده، کیفیت مواد اولیه به کار برده شده، الگوی کفپوش، تعداد رنگ های موجود در کفپوش، ضخامت آن و … از جمله موارد مهم و تاثیرگذار بر قیمت موزاییک پارکینگ و سایر مکان های مورد استفاده هستند.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت کفپوش های بتنی پرسی و خرید موزاییک پرسی با کیفیت به مجموعه خانه موزاییک مراجعه کنید. کارشناسان ما در این مجموعه آماده خدمت رسانی به شما هستند.

سخن پایانی

کفپوش های بتنی پرسی می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای منزل شما باشند و چشم هر کسی را به خود خیره کنند اما در صورتی که به درستی آن ها را انتخاب کرده باشید. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم مروری بر ویژگی ها و مزایا و معایب این نوع کفپوش ها داشته باشیم.

به یاد داشته باشید که اگر خواهان مصالحی با دوام و با نگهداری کم هستید، کفپوش های بتنی پرسی می توانند گزینه مناسبی باشند. در نهایت اگر به دنبال معرفی انواع موزاییک واش بتن (افزودنی دار و بدون افزودنی) و یا هر نوع موزاییک دیگری هستید، بخش وبلاگ مجموعه خانه موزاییک می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
امتیاز شما
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.